Iranian Agriculture News Agency

در نخستین کارگروه بهره‌وری آب کشاورزی مطرح شد:

150 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه به سیستم‌ های نوین آبیاری مجهز می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تا سال 97 برنامه ریزی شده 150 هزار هکتار از اراضی استان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شود.

150 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه به سیستم‌ های نوین آبیاری مجهز می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تجهیز 150 هزار هکتار از اراضی این استان تا سال 97 به سیستم‌های نوین آبیاری خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، خسرو شهبازی با بیان این مطلب افزود: امروزه یکی از مباحث مهم و اساسی در جهان و کشور ما که جزو کشورهای نیمه خشک و خشک بوده و با کمبود منابع آبی رو به روست، باید جلوی مصرف بی رویه آب گرفته شده و مصرف بهینه شود .

وی با اشاره به تشکیل کارگروه بهره‌وری آب کشاورزی در استان کرمانشاه افزود: این کارگروه به منظور همفکری و هماهنگی برای برنامه‌ریزی لازم در خصوص دستیابی به بهره‌وری آب در بخش کشاورزی تشکیل شده و در دستور کار قرار گرفته است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه گفته می‌شود 90 درصد مصرف آب در بخش کشاورزی است، خاطرنشان کرد: رویکرد سازمان به سمت افزایش راندمان آبیاری و مجهز کردن اراضی به سیستم‌های آبیاری نوین است.

شهبازی تصریح کرد: سیستم‌های آبیاری بارانی 65 درصد راندمان آبیاری دارد که تأکید سازمان بیشتر روی سیستم‌های تیپ است که بالای 90 درصد راندمان آبیاری دارد .

وی همچنین استفاده از آب سبز را بسیار مؤثر دانست و گفت: درپی تولیدات پایدار با حداقل مصرف آب هستیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در پایان افزود: تا سال 97 برنامه ریزی شده 150 هزار هکتار از اراضی استان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شود.

مهندس علی چاله چاله معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز بر ضرورت برنامه بهره‌وری آب کشاورزی تأکید کرد و گفت: برنامه‌های سازمان در حوزه بهره‌وری آب شامل بررسی و ترسیم وضع موجود، بررسی چالش‌ها، چشم انداز و ارتقاء بهره‌وری آب کشاورزی، اهداف کمی و کیفی، تعیین راهبردها، تعیین اقدامات اجرایی و علم و فناوری برای هر راهبرد و اولویت‌بندی راهبردهاست.

گفتنی است در نخستین کارگروه بهره‌وری آب کشاورزی معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، معاون شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه، رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و منابع طبیعی استان، مسئولان دانشگاه رازی، مسئولان منابع طبیعی و دیگر کارشناسان حضور داشتند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید