Iranian Agriculture News Agency

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد:

اجرای طرح تضمین کیفیت تولید برای محصولات صادراتی به روسیه

تعیین کیفیت محصولات تولیدی در حوزه مواد پروتئینی، فرایندی است که به گفته سازمان دامپزشکی کشور، از این پس رویکرد متفاوتی نسبت به گذشته خواهد داشت.

اجرای طرح تضمین کیفیت تولید برای محصولات صادراتی به روسیه

تعیین کیفیت محصولات تولیدی در حوزه مواد پروتئینی، فرایندی است که به گفته سازمان دامپزشکی کشور، از این پس رویکرد متفاوتی نسبت به گذشته خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایانا، معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور امروز در نشست خبری گفت: تاکنون فرایندی که برای تعیین کیفیت محصولات غذایی صورت می‌گرفته، به‌صورت جزیره‌ای بود و هر کارخانه‌ای تنها مسئولیت کیفیت محصولی را به عهده داشت که خود تولیدکننده آن بود.

مسعود هاشم‌زاده با اشاره به اینکه تمام امور دامداری، از تولید تا تبدیل شدن به مواد خام دامی مربوط به حوزه تشخیص و درمان است، افزود: بر این اساس، طرح پایش مواد مختلف پروتئینی به‌صورت مستمر توسط سازمان انجام شده و امسال نیز برای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی، طرح تضمین کیفیت تولید به‌صورت پایلوت تنها برای محصولاتی که به روسیه صادر می‌شود، توسط خود کاخانه‌ها به اجرا درآمد.

وی در توضیح این مطلب بیان کرد: به‌عنوان مثال، کارخانه لبنی که شیرخام را دریافت می‌کند، علاوه بر کنترل‌های بهداشتی، باید خود مسئول کیفیت شیری باشد که تحویل می‌گیرد تا آن را بعد از فراوری صادر کند. به عبارتی طبق این طرح، تمام صنایع موجود در این عرصه، باید نسبت به صنایع بالادستی خود حساس بوده و محصولی را که از آنها دریافت می‌کنند، در بوته آزمایش قرار دهند. این در حالی است که روند پیشین، چنین اجباری را برای کارخانه‌ها نداشت و هر بخشی به طور جداگانه تنها محصول خود را پایش می‌کرد.

هاشم‌زاده اظهار امیدواری کرد که در سال 96 این طرح توسعه یافته و به تمام کارخانه‌های صنایع غذایی تسری پیدا کند.

اجرای دستورالعمل ثبت دارو، تسهیلات برای ورود مواد اولیه کارخانه‌ها، ابلاغ دستورالعمل جدید برای شرکت‌های پخش و توزیع دارو، واگذاری بخشی از امور آزمایشگاهی به بخش غیردولتی، تشکیل کمیته نانوفناوری در حوزه‌های تشخیص و صنایع و همچنین رتبه‌بندی شرکت‌ها برای واردات دارو و واکسن ازجمله اقداماتی بود که معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور به آ‌ن اشاره کرد./

V-951125-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید