Iranian Agriculture News Agency

سازمان ملل در راستای مبارزه با جنگل‌زدایی انجام داد

کاشت یک میلیون درخت در اتیوپی

بر اساس تازه‌ترین گزارش سازمان ملل، یک میلیون درخت در اتیوپی برای مبارزه با جنگل زدایی در نزدیکی اردوگاه پناهندگان کاشته می‌شود.

کاشت یک میلیون درخت در اتیوپی

بر اساس تازه‌ترین گزارش سازمان ملل، یک میلیون درخت در اتیوپی برای مبارزه با جنگل‌زدایی در نزدیکی اردوگاه پناهندگان کاشته می‌شود.

به گزارش ایانا از وب‌سایت رویترز، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد: "در حدود 150 هکتار در منطقه غرب Gambella در اتیوپی درخت کاشته شد."

گفتنی است، تقریباً 300 هزار نفر، که عمدتا زنان و کودکان هستند از دسامبر 2013 برای در امان ماندن از درگیری در سودان جنوبی به این مکان پناهنده شدند.

Arturo Gianvenuti ، متخصص انرژی و جنگلداری فائو گفت: "سوزاندن چوب توسط پناهندگان که برای پخت و پز انجام می شود، فشار قابل توجهی به جنگل های منطقه وارد کرده است."

وی گفت: "تصور کنید که ده‌ها هزار نفر از مردم معادل جمعیت یک شهر کوچک به طور ناگهانی در یک محل به استفاده از منابع جنگلی اقدام کنند، چه تأثیر قابل مشاهده‌ای می‌تواند داشته باشد."

با توجه به گزارش فائو، کاهش جنگل، خطر ایجاد تنش میان جوامع محلی و اخلال در اکوسیستم را در پی دارد، همچنین درختان به ایجاد ثبات آب و هوا، تنظیم جریان آب و سرپناه برای گونه های جانوری کمک می‌کنند.

Gianvenuti یادآور شد: "همچنین فائو و آژانس پناهندگان سازمان ملل ( UNHCR )، توافق کرده‌اند تا برای نظارت بر جنگل‌زدایی، با تهیه تصاویر ماهواره ای با وضوح بالا اقدام کنند، همچنین صنعتگران محلی را در مورد صرفه‌جویی انرژی کوره خاک رس، برای کاهش مصرف چوب تا 25 درصد، آموزش دهند."

متخصص انرژی و جنگلداری فائو اشاره کرد، فائو همچنین قصد دارد نظارت بر جنگل زدایی در اوگاندا را که تاکنون میزبان 600 هزار نفر از پناهندگان سودانی جنوبی است، انجام دهد./

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید