Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان هرمزگان خبر داد:

آغاز عملیات گرده‌افشانی نخیلات در هرمزگان/ تولید سالانه 150 هزار تن انواع خرما

مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت: سطح زیرکشت نخیلات در استان 38 هزار هکتار با تولید سالانه 150 هزار تن انواع خرما است.

آغاز عملیات گرده‌افشانی نخیلات در هرمزگان/ تولید سالانه 150 هزار تن انواع خرما

مدیر امورباغبانی جهاد کشاورزی استان هرمزگان از آغاز عملیات گرده افشانی نخیلات در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، مسعود گرگیج با بیان این مطلب افزود: به دلیل اصلاح نخیلات فرسوده و رعایت بهداشت باغ ها پیش بینی می شود تولید امسال نسبت به سال قبل 10درصد افزایش داشته باشد .

وی با بیان اینکه هرمزگان در کشور رتبه دوم تولید خرما را دارد، اظهار داشت: عملیات گرده افشانی نخیلات در اکثر شهرستان ها از جمله بندرعباس، میناب، رودان، حاجی آباد، بستک، پارسیان و بندرلنگه انجام می شود .

این مقام مسئول اظهار داشت: 90 درصد کار گرده افشانی به صورت سنتی و دستی انجام می‌شود و یه طور میانگین هر نفر روزانه 80 تا 100 اصل درخت خرما را گرده افشانی می کند .

مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان با بیان اینکه گرده افشانی درختان خرما از مهمترین فرایند تولیدمحصول است، افزود: بهترین زمان برای گرده افشانی ساعت 12 تا 14 است و در صورت نبود باد و باران، کار گرده افشانی را می توان انجام داد .

گرگیج خاطرنشان کرد: زاهدی، برحی، مضافتی، خاصویی، مرداسنگ، پیارم و کریته از مهم ترین ارقام کشت شده در هرمزگان به شمار می رود.

وی در پایان افزود: عملیات گرده افشانی نخیلات از بهمن ماه آغاز می شود و تا اواخر فروردین ماه ادامه می یابد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید