Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد:

فعالیت 5 واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت 16200 قطعه در سمنان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: درحال حاضر پنج واحد پرورش بوقلمون گوشتی در استان سمنان وجود دارد که سه واحد آن فعال بوده و تولید سالانه آن در حدود 360 تن گوشت بوقلمون است.

فعالیت 5 واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت 16200 قطعه در سمنان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان از تعداد پنج واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت 16 هزار و 200 قطعه در این استان خبرداد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مصطفی شاه حسینی با بیان این مطلب گفت: درحال حاضر پنج واحد پرورش بوقلمون گوشتی در استان سمنان وجود دارد که سه واحد آن فعال بوده و تولید سالانه آن در حدود 360 تن گوشت بوقلمون است. دوره پرورش بوقلمون گوشتی چهار تا پنج ماه بوده، وزن آن به 20 کیلو گرم می رسد.

وی افزود: گوشت بوقلمون دارای ارزش غذایی بالایی است از این جهت که هم دارای گوشت قرمز و هم سفید بوده که این امر باعث تنوع تولید در طیور شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به صدور مجوزهای دامی در استان یادآور شد: با سفر دبیر ستاد هماهنگی صدور مجوزهای تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در اواخر دی ماه مشکلات صدور پروانه‌ای شماری از واحدهای مرغداری و دامداری در شهرهای استان بویژه سرخه و آرادان مورد بررسی قرار گرفت. در این سفر وی از دو واحد مرغداری تخمگذار در شهرستان آرادان بازدید کرد و در ارتباط با پروانه این دو واحد تصمیم گیری های لازم به عمل آمد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید