Iranian Agriculture News Agency

مدیر شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر اعلام کرد:

بهره‌برداری از مجتمع گلخانه‌ای شهرستان دشتی/ آغاز مطالعات فاز 1 و 2 شهرک‌های گلخانه‌ای بوشهر با 150 هکتار

مدیر شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر گفت: بر اساس مطالعات آمایش، امکان سنجی و استعدادیابی که به منظور ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در مرحله فاز شناخت در سال 94 و 95 در سراسر استان بوشهر صورت گرفت، 70 محدوده برای اجرای شهرک‌های کشاورزی مکان‌یابی شد که سه پروژه با پیش بینی 220 هکتار گلخانه به عنوان طرح های بارز استان برای اولویت اجراء مصوب شد.

بهره‌برداری از مجتمع گلخانه‌ای شهرستان دشتی/ آغاز مطالعات فاز 1 و 2 شهرک‌های گلخانه‌ای بوشهر با 150 هکتار

مدیر شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر از بهره‌برداری مجتمع گلخانه ای شهرستان دشتی با مساحت 14 هکتار زمین و زیرساخت هشت هکتار خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، محسن شریفی شایگان با بیان این مطلب گفت: با پیگیری های مستمر انجام شده، مجتمع گلخانه ای چاه گاه شهرستان دشتی با مساحت 14 هکتار زمین و زیر ساخت هشت هکتار گلخانه، آغاز به کار کرد.

وی افزود: مجتمع گلخانه ای مورد نظر از سال 87 تقریباً به مدت هشت سال بدون بهره‌برداری بود که پس از رفع مشکلات فاز یک این مجتمع با احداث دو هکتار سازه گلخانه و پنج هکتار فوندانسیون کلید خورد.

مدیر شعبه شرکت شهرک های کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان ساخت: در فاز بعدی که در آینده نزدیک انجام خواهد گرفت، کل سطح باقی مانده دارای مستحدثات گلخانه ای می شود.

شروع مطالعات فاز 1 و 2 شهرک های گلخانه ای استان بوشهر

مطالعات فاز 1 و 2 شهرک های گلخانه ای استان با 150 هکتار آغاز شد.

شریفی شایگان گفت: بر اساس مطالعات آمایش، امکان سنجی و استعدادیابی که به منظور ایجاد شهرک های گلخانه‌ای در فاز شناخت در سال 94 و 95 در سراسر استان بوشهر صورت گرفت، 70 محدوده برای اجرای
شهرک های کشاورزی مکان یابی شد که سه پروژه با پیش بینی 220 هکتار گلخانه به عنوان طرح های بارز استان برای اولویت اجراء مصوب شد.

وی افزود: مرحله اول مطالعات (فاز 1 و 2 ) امکان سنجی، توجیهی و طراحی تفصیلی هر سه پروژه با مجموعه 150 هکتار گلخانه با جانمایی واحد های پشتیبانی و خدماتی با شرکت مهندسان مشاور نهایی شده و تشریفات تحویل زمین صورت گرفته است.

وی گفت: دو پروژه در مناطق تنگ ارم و بویری شهرستان دشتستان با استفاده از آب های سطحی و یک پروژه در منطقه تنوب شهرستان دیلم با استفاده از آب دریا مجموعاً 363 هکتار زمین با پیش بینی 220 هکتار گلخانه و جانمایی واحدهای نگهداری، فرآوری، بسته بندی و سالن های کنترل کیفیت است.

مدیر شعبه شرکت شهرک های کشاورزی استان بوشهر گفت: به منظور افزایش کارایی و ارتقاء ضریب بهره‌وری از منابع آب و خاک استان بوشهر و گسترش کشاورزی صنعتی و دانش بنیان و فراهم ساختن زیر ساخت های امنیت غذایی به منظور تولید محصول سالم، انتقال کشت های فضای باز و پراکنده به کشت های متراکم و گلخانه ای صورت می گیرد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید