Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بیله‌سوار استان اردبیل اعلام کرد:

اختصاص 2000 هکتار از اراضی شهرستان بیله‌سوار به کشت کلزا

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بیله سوار استان اردبیل گفت: کاشت محصول کلزا در شهرستان به صورت تمام مکانیزه و با بکارگیری 12 دستگاه بذرکار مختص کلزا با هدف افزایش سطح مکانیزاسیون و حمایت از زارعان کلزاکار به صورت یارانه‌دار صورت گرفته است.

اختصاص 2000 هکتار از اراضی شهرستان بیله‌سوار به کشت کلزا

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بیله سوار استان اردبیل از اختصاص بیش از دو هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت کلزا خبر داد.

به گزارش ایانا از اردبیل، ربعلی جهانی با بیان این مطلب افزود: در سال جاری در حوزه عمل شهرستان بیله سوار دو هزار و 300 هکتار به سطح زیر کشت کلزا رفته است که سال به سال نیز بر میزان سطح زیر کشت و تولید این محصول درمنطقه افزوده می شود.

وی گفت: کاشت این محصول در شهرستان به صورت تمام مکانیزه و با بکارگیری 12 دستگاه بذرکار مختص کلزا با هدف افزایش سطح مکانیزاسیون و حمایت از زارعان کلزاکار به صورت یارانه‌دار صورت گرفته است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بیله سوار افزود: مقدار بیش از 20 تن بذر کلزا بین کشاورزان توزیع شده است که از جمله ارقام کشت شده در این شهرستان می توان ارقام آر. جی. اس، آقامکس، سالسا، تراپر، هایولا 50، هایولا 61 و هایولا 420 را نام برد که عمده این ارقام هیبرید بوده و از خصوصیات بارز این ارقام می توان به سطح سبز یکنواخت و عملکرد بالا اشاره کرد.

جهانی یادآور شد: پیش بینی می شود امسال مقدار بیش از هفت هزار تن محصول کلزا از مزارع شهرستان بیله سوار برداشت شود.

وی در پایان بر سیاست های مدیریت جهادکشاورزی شهرستان در جهت افزایش سطح زیرکشت دانه روغنی از جمله کلزا اشاره و بیان کرد: پیش بینی می شود سطح زیرکشت این محصول در سال آینده به چهار هزار هکتار برسد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید