Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد عنوان کرد:

برداشت 133 تن حبوبات سالم در شهرستان پارس‌آباد/ افزایش 55 درصدی کشت

مدیر جهادکشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: در گذشته میزان تولید و توسعه حبوبات در کشور بیشتر از زمان کنونی بود و در این شهرستان برای سال های آتی برنامه ریزی می شود تا سطح زیرکشت حبوبات با توجه به اقتصادی بودن محصول به طور گسترده افزایش یابد.

برداشت 133 تن حبوبات سالم در شهرستان پارس‌آباد/ افزایش 55 درصدی کشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد استان اردبیل از برداشت 133 تن حبوبات سالم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایانا از اردبیل، علی اکبرحسنیان با بیان این خبر افزود: درسال زراعی جاری درسطح 58 هکتار از اراضی زیر کشت حبوبات در شهرستان پارس آباد مغان، سطح زیرکشت لوبیا چیتی دو هکتار، چشم بلبلی 36 هکتار، ماش هشت هکتار، لوبیا قرمز 10 هکتار و لوبیا سفید دو هکتار بوده است که پیش بینی می‌شود جمعاً 133 تن محصول از سطح مزارع حبوبات شهرستان برداشت شود .

وی اضافه کرد: در سال گذشته 10 هکتار حبوبات در سطح شهرستان کشت شده بود که امسال در مقایسه با سال گذشته در مجموع بیش از 55 درصد کشت حبوبات افزایش یافته است .

حسنیان با بیان اینکه برای پایداری در تولید گندم باید در اراضی کشاورزی محصولاتی همچون حبوبات نیز کشت شود، عنوان کرد: یکی از مقوله هایی که می تواند به بحث پایداری گندم و خاک کمک کند، کشت حبوبات است؛ زیرا کشت حبوبات مواد آلی موجود را در خاک تقویت می کند و کارایی منابع خاکی را بالا می برد .

مدیر جهادکشاورزی شهرستان پارس آباد توسعه حبوبات را یکی از خصوصیات اکولوژیکی کشور دانست و گفت: در گذشته میزان تولید و توسعه حبوبات در کشور بیشتر از زمان کنونی بود و در این شهرستان برای سال های آتی برنامه ریزی می شود تا سطح زیرکشت حبوبات با توجه به اقتصادی بودن محصول به طور گسترده افزایش یابد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید