Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی خبر داد:

توزیع 42 هزار تن سبوس گندم بین تشکل‌های دام و طیور در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: دولت در حوزه کشاورزی با تخصیص یارانه‌ها و مشوق‌های صادراتی حمایت های خود را از این بخش انجام می‌دهد و بازار را به دست بخش خصوصی می‌سپارد که ورود کالای کشاورزی به بورس یکی از راهکارهای اساسی در این باره به‌شمار می‌رود.

توزیع 42 هزار تن سبوس گندم بین تشکل‌های دام و طیور در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی از توزیع 42 هزار تن سبوس گندم بین تشکل‌های دام و طیور در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی، اسمعیل کریم‌زاده در جلسه بررسی روند توزیع سبوس استحصالی از محل گندم بورس ضمن اعلام توزیع بیش از 42 هزار تن سبوس گندم بین تشکل های دام و طیور در استان بر اساس سیاست های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی، به اهمیت آن در تأمین نیاز غذایی دام های پرورشی در بخش صنعتی و سنتی اشاره کرد.

وی گفت: دولت در حوزه کشاورزی با تخصیص یارانه ها و مشوق‌های صادراتی حمایت های خود را از این بخش انجام می‌دهد و بازار را به دست بخش خصوصی می سپارد که ورود کالای کشاورزی به بورس یکی از راهکارهای اساسی در این خصوص به شمار می رود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: این نهاده که محصول فرعی کارخانجات آردسازی است، قبلاً توسط اتحادیه دامداران توزیع می شد. از مهر ماه سال 93 این معاونت موظف به توزیع این نهاده شده است و براساس سیاست‌های ابلاغی و با توجه به نیاز بخش های مختلف بین تشکل‌ها توزیع می‌شود.

سید فضل اله قریشی اعلام کرد: طی سال 94 مقدار 20 هزار تن سبوس به کارخانجات تحت پوشش تعاونی تأمین نیاز کارخانجات خوراک دام اختصاص یافت، ضمن اینکه از سال 95 توزیع این نهاده از طریق سامانه یکپارچه نهاده‌های دامی کشور به صورت آنلاین انجام می گیرد.

بابایی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه ضمن اشاره به هزینه‌کرد بالای دولت برای خرید گندم تولیدی کشاورزان به لحاظ اهمیت استراتژیک محصول، بر ضرورت اجرای دستورالعمل های ابلاغی از جمله اختصاص 50 درصد از کل سبوس حاصل از گندم یارانه ای و آزاد به سازمان جهاد کشاورزی برای توزیع بین تشکل‌های دام و طیور تأکید کرد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید