Iranian Agriculture News Agency

رسم و رسوم عجیب روستاییان چینی

جشن "ضرب و شتم بودا" برای پیشگیری از خشکسالی...!/ تصاویر

بنا بر افسانه‌های کهن، سنگی را که روستاییان به‌عنوان تندیس قدیمی و خدایی محلی بودایی می‌شناسند، قادر است از روستا و ساکنان آن در مقابل سیل و خشکسالی مراقبت کند و محصول خوب کشاورزی را برایشان به ارمغان آورد.

جشن "ضرب و شتم بودا" برای پیشگیری از خشکسالی...!/ تصاویر

ایانا: بنا بر افسانه‌های کهن، سنگی را که روستاییان به‌عنوان تندیس قدیمی و خدایی محلی بودایی می‌شناسند، قادر است از روستا و ساکنان آن در مقابل سیل و خشکسالی مراقبت کند و محصول خوب کشاورزی را برایشان به ارمغان آورد.

روستاییان در آیینی عجیب، سنگ 100 ساله را با آب شسته و با پیچیدن یک پارچه به دورش، آن را بر تخت روان چوبی قرار می‌دهند و چهار مرد که ظرف مدت سه روز رژیم غذایی گیاهی داشته‌اند، این تخت روان را در نزدیکی رودخانه حمل می‌کنند.

بر اساس افسانه‌ای قدیمی و محبوب که حدود دوهزار سال تخمین زده می‌شود، این روستا یک‌بار در طول سلسله امپراطوری فاسد مینگ در چین، دستخوش سیلاب شده و محصولات خود را از دست داده است، اما روستاییان از آن زمان تاکنون برای مقابله با سیل و خشکسالی، معبدی را در نزدیکی رودخانه ساخته‌اند و با این آیین، به استقبال سال جدید و برداشت محصول می‌روند.

به عقیده روستاییان، به‌دلیل آنکه سنگ بودایی معروف قصد دارد هر لحظه از روستا فرار کند، روستاییان نیز در این آیین که 11 فوریه هر سال برگزار می‌شود، با هجوم به سمت سنگ و به نوعی تنبیه سنگ، مانع فرار او از روستا می‌شوند!










انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید