Iranian Agriculture News Agency

نشست جهانی سازمان ملل در خصوص ریزگردها بزودی در ایران برگزار می شود


رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به مشکلاتی که در زمینه ریزگردها در طول سالهای گذشته در برخی از استانهای کشورمان شاهد بودیم، اولین نشست جهانی سازمان ملل در زمینه ریزگردها در ایران، بزودی در کشورمان تشکیل خواهد شد .

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا معصومه ابتکار روز شنبه در حاشیه نشست ستاد مدیریت بحران کشور برای بررسی آخرین وضعیت شهرهای آسیب دیده استان خوزستان از ریزگردها و اقدامات صورت گرفته که در دفتر معاون اول رییس جمهوری برگزار شد ، افزود: در رابطه با بخش محیط زیست و احیای تالاب های خوزستان گام های خوبی برداشته شده است و تالاب حورالعظیم و شادگان وضعیت خوبی دارند.
وی ادامه داد: همکاری بین المللی ومنطقه ای را در این زمینه دنبال خواهیم کرد و اخیرا نیز با مسئولان کشور عراق درباره کانون گرد وغبار این کشور گفت وگوهایی صورت گرفته است و این موضوعات را از طریق وزارت امور خارجه کشورمان نیز پیگیری می کنیم .
رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: مهمتر از اقدامات صورت گرفته ، تصویب قطعنامه های جهانی در خصوص موضوع ریزگردها و به پیشنهاد ایران در سطح مجمع عمومی سازمان ملل و تدوین یک گزارش جهانی با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای وضعیت گرد و غبار در کشورهای مختلف دنیا بوده است.
ابتکار گفت: تلاش می کنیم از توانمندی فنی و تخصصی مجامع بین المللی استفاده کرده وهمکاری کشورهای مختلف را جلب کنیم چرا که بخش مهمی از منشاء گرد وغبارها مربوط به کشورهای عراق و عربستان است که وارد ایران می شود.
وی به اقدامات ستاد ملی مبارزه با گرد وغبار اشاره کرد و گفت: کانون های گرد وغبار استان خوزستان شناسایی شده و برنامه های لازم در حال اجرا می باشد و در این زمینه وزارت جهاد کشاورزی هم بطور جدی وارد عمل شده است .
رییس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: درمورد تثبیت خاک این منطقه نیز وزارت جهاد و کشاورزی بحث مالچ پاشی را دنبال می کند و حدود 70 نوع مالچ را بررسی کردیم و به دنبال مالچی هستیم که اثر منفی بر خاک نداشته و از ماندگاری بالایی برخوردار باشد .
در نشست مدیریت بحران کشور که با هدف بررسی آخرین وضعیت شهرهای آسیب دیده استان خوزستان به علت ریزگردها و قطعی آب و برق برگزار شد، سرلشکر محمد حسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات و حمید چیت چیان وزیر نیرو حضور داشتند.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اکبر ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد اقتصادی و تجاری، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، غلامرضا شریعتی استاندار و آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان دیگر اعضای شرکت کننده در این نشست بودند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید