Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملکان استان آذربایجان شرقی اعلام کرد:

آغاز عملیات اجرایی مجتمع آبیاری تحت فشار در شهرستان ملکان با اعتبار 38 میلیارد ریال

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملکان گفت: با اجرای این طرح به میزان 30 تا 35 درصد در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد، به طوری که در شرایط فعلی میزان آب مورد نیاز برای 167 هکتار باغ انگور یک میلون و 188 هزار متر مکعب در سال بوده که با اجرای این طرح میزان مصرف آب برای این سطح به 824 هزار و 924 مترمکعب کاهش می یابد.

آغاز عملیات اجرایی مجتمع آبیاری تحت فشار در شهرستان ملکان با اعتبار 38 میلیارد ریال

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملکان از آغاز عملیات اجرایی مجتمع آبیاری تحت فشار روستای قره چال از توابع این شهرستان با اعتبار 38 میلیارد ریال خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، حسن علیوند در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: مطالعه و طراحی این مجتمع در سطح 167 هکتار با الگوی کشت انگور به صورت آبیاری قطره ای به اتمام رسیده و با کلنگ زنی عملیات اجرایی آن شروع می شود .

وی گفت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح 38 میلیارد ریال برآورد شده است که با اجرای آن به میزان 30 تا 35 درصد در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد، به طوری که در شرایط فعلی میزان آب مورد نیاز برای 167 هکتار باغ انگور یک میلون و 188 هزار مترمکعب در سال بوده که با اجرای این طرح میزان مصرف آب برای این سطح به 824 هزار و 924 مترمکعب کاهش می یابد.

سلمان خدادادی نماینده مردم شهرستان ملکان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن قدردانی از زحمات مجموعه کارکنان مدیریت جهادکشاورزی و ابراز خرسندی از اجرای این طرح اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح های مشابه گام مؤثری در صرفه جویی مصرف آب در بخش کشاورزی و احیای دریاچه ارومیه داشته باشیم .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید