Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان تهران عنوان کرد:

صادرات 8000 تن تخم مرغ از استان تهران به خارج از کشور به ارزش 8 میلیون دلار

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از 100 هزار تن تخم مرغ از کشور صادر شد که از این میزان استان تهران هشت هزار تن به کشورهای عراق و افغانستان به ارزش هشت میلیون دلار صادرات داشته است.

صادرات 8000 تن تخم مرغ از استان تهران به خارج از کشور به ارزش 8 میلیون دلار

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از صادرات هشت هزار تن تخم مرغ از این استان به خارج از کشور به ارزش هشت میلیون دلار خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، احمد مینایی با اشاره به رتبه نخست استان تهران در کشور در حوزه تولید تخم مرغ اظهار داشت: تولید سالانه تخم مرغ در کشور 950 هزارتن است که تولید استان تهران برای سال 95 ، 159 هزار تن پیش بینی شده است .

وی گفت: استان تهران در کل 17 درصد تولید تخم مرغ کشور را به خوداختصاص داده و استان های اصفهان، قزوین، البرز، آذربایجان شرقی، خراسان و قم در رتبه های بعدی بیشترین میزان تولید تخم مرغ کشور قرار دارند .

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به صادرات تخم مرغ به خارج از کشور اظهار داشت: سال گذشته بیش از 100 هزار تن تخم مرغ از کشور صادر شد که از این میزان استان تهران هشت هزار تن به کشورهای عراق و افغانستان با هشت میلیون دلار صادرات داشته است .

مینایی افزود: درحال حاضر 60 واحد فعال مرغ تخم گذار در سطح استان تهران با سه‌میلیون و 350 هزار قطعه مرغ تخم گذار مشغول به تولید هستند .

وی خاطرنشان کرد: این درحالی است که با توجه به ابلاغ دستورالعمل اجرایی برنامه ریزی تولید در اردیبهشت ماه سال جاری مبنی بر رعایت سن مجاز مرغ تخم گذار در مرغداری ها، از ابتدای سال 29 واحد مرغداری که دارای مرغ های با سن بالاتر از 80 هفته بودند، تخلیه و مرغ ها به کشتارگاه فرستاده شدند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید