Iranian Agriculture News Agency

جامعه ابرار و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری همکاری می‌کنند

تجربه موفقیت آمیز توسعه پایدار روستایی ابرار در محمدآباد، سراسری می شود

در نشست شورای راهبری توسعه روستایی ابرار و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، زمینه های همکاری دو طرف مورد بررسی قرار گرفت.

تجربه موفقیت آمیز توسعه پایدار روستایی ابرار در محمدآباد، سراسری می شود

در نشست شورای راهبری توسعه روستایی ابرار و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، زمینه های همکاری دو طرف مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایانا، در این نشست که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار ضمن تشریح دستاوردهای مثبت اجرای طرح توسعه پایدار روستایی در روستای محمدآباد پسکوه، گفت: پس از اجرای موفقیت آمیز طرح توسعه پایدار روستایی در استان خراسان جنوبی، اجرای این طرح در سایر مناطق محروم و نابرخوردار کشور نیز در دستور کار ابرار قرار گرفته است و در حال حاضر مجموعا در ده روستای استان های کردستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی این طرح در حال انجام است.

علی اصغر خامنوی ضمن تأکید بر زمینه های مشترک همکاری میان ابرار و معاونت توسعه روستایی افزود: پیشنهادات متعددی برای اجرای طرح در استان های زنجان، مرکزی، کردستان و خراسان جنوبی به ابرار ارسال می شود که با توجه به هم راستایی اهداف ابرار و معاونت توسعه روستایی از یکسو و محدودیت منابع مالی ابرار جهت پاسخگویی به این درخواست ها از سوی دیگر، می تواند زمینه همکاری میان ابرار و معاونت را به وجود آورده و از این طریق فرصت خدمت رسانی بیشتر و موثرتر به محرومین فراهم گردد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ضمن تأکید بر ضرورت مشارکت سازمان های مردم نهاد در توسعه روستایی و پذیرش این موضوع از سوی این معاونت، عنوان کرد: به تجربه دریافته ایم که تحقق بسیاری از اهداف توسعه ای بدون مشارکت مردم محقق نخواهد شد و سازمان های مردم نهاد به عنوان نمایندگان افکار عمومی بسیار پیشروتر و موثرتر از بخش دولتی در پیشبرد امور عمل می کنند. این موضوع در معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم لحاظ شده است؛ این مسئله همچنین در سند توسعه روستایی که توسط معاونت تهیه شده، لحاظ شده و در نشست های متعددی که در این معاونت با سمن ها داشته ایم، سعی کرده ایم زمینه های مشارکت بیشتر سمن ها را مهیا سازیم.

سید ابوالفضل رضوی ضمن انتقاد از رویکردهای احساسی و غیرعلمی رایج افزود: نیاز امروز ما در نظام برنامه ریزی کشور، اتخاذ رویکردهای علمی و عقلانی است. ما نیز در معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم، به کمک های علمی و فکری متخصصین این حوزه در موضوعات مختلف نیازمندیم. با توجه به ظرفیت های علمی و تخصصی ابرار، می توانیم زمینه های همکاری ابرار و معاونت به ویژه در استان های محروم، را در قالب تفاهم نامه ای که تعهدات طرفین مشخص باشد، مورد بررسی قرار دهیم.

محمد تقی شریعتی، مجری طرح توسعه پایدار روستایی در استان کردستان، ضمن تأکید بر ضرورت به رسمیت شناختن هر چه بیشتر سازمان های مردمی در امر توسعه روستایی، جامعه ابرار را حائز جایگاه و موقعیت مطمئنی در این حوزه دانست و افزود: تجربه موفقیت آمیز توسعه پایدار روستایی ابرار در محمدآباد، نشان می دهد که این نهاد از ظرفیت لازم جهت ایفای نقش موثرتر در توسعه روستایی برخوردار است. ضروری است پشتوانه های قانونی این موضوع هم در سطح ملی و هم در سطح روستا، از سوی معاونت در اسنادی چون سند توسعه روستایی ایجاد و نهادینه گردد.

فریدون رئوفی، مشاور طرح و برنامه ابرار، با اشاره به توانمندی های اجرایی ابرار در امر توسعه روستایی و در تشریح زمینه های همکاری ابرار و معاونت گفت: خوشبختانه کار موفق ابرار در محمدآباد و تجربیاتی که حاصل از اجرای این طرح در سایر نقاط محروم کشور به دست می آورد، توان اجرایی مناسبی را در ابرار به وجود آورده و می تواند در اجرای بسیاری از سیاست هایی که در معاونت تدوین می گردد، همکاری مناسبی شکل گیرد.

در پایان نشست مقرر شد مقدمات لازم جهت انعقاد تفاهم نامه همکاری میان جامعه نیکوکاری ابرار و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، توسط ابرار پیگیری و به انجام رسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید