Iranian Agriculture News Agency

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی خبر داد:

تخصیص سهم 10 درصدی دولت برای جبران حق بیمه روستاییان و عشایر

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی از عموم افراد فاقد پوشش بیمه اجتماعی ساکن در روستاها و 9 شهر زیر 20 هزار نفر جمعیت شبستر برای نام نویسی در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان دعوت به عمل آورد.

تخصیص سهم 10 درصدی دولت برای جبران حق بیمه روستاییان و عشایر

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان آذربایجان شرقی از تخصیص سهم 10 درصدی حق بیمه روستاییان و عشایر از سوی دولت تدبیر و امید برای جبران حق بیمه های پرداختی متقاضیان خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، محمد نظری با اشاره به تحت پوشش قرارگرفتن 11 هزار و 700 نفر بیمه اصلی در این شهرستان گفت: شبستر در بین شهرستان های استان به لحاظ تعداد اعضای تحت پوشش رتبه ششم را به خود اختصاص داده است .

وی با بیان اینکه سهمیه شهرستان شبستر برای جذب بیمه شدگان روستایی و کشاورزان 23 هزار و 931 نفر است، اظهار داشت: تاکنون بالغ بر 49 درصد واجدان شرایط با مراجعه به پنج شرکت تعاونی تولید روستایی طرف قرارداد صندوق در شهرستان اقدام به نام نویسی کرده اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان، اختیاری بودن عضویت را مهم ترین مشخصه این صندوق برشمرد و گفت: دولت تدبیر و امید برای جبران حق بیمه های پرداختی متقاضیان و حمایت از جامعه روستایی و عشایری کشور، 10 درصد حق بیمه اعضا را می پردازد .

وی برون سپاری خدمات صندوق بیمه اجتماعی و استفاده از توان بخش خصوصی و تشکل های مردم نهاد در امر بیمه گری صندوق را عنصر کلیدی در پیشبرد اهداف آن دانست و از زحمات کارگزاران شهرستان شبستر تقدیر کرد.

نظری در پایان برقراری مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت را سه تعهد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان در قبال اعضا اعلام کرد و از عموم افراد فاقد پوشش بیمه اجتماعی ساکن در روستاها و 9 شهر زیر 20 هزار نفر جمعیت شبستر برای نام نویسی در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان دعوت به عمل آورد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید