Iranian Agriculture News Agency

در ایالت مونتانا امریکا

سیستم نوآورانه آبیاری کشاورزی با استفاده از قدرت کمتر و میزان آب موثرتر راه اندازی شد

جیم فاستر، مدیر آبیاری منطقه دره هلنا (Helena Valley )، توانست به همسایگانش کمک کند تا سیستم آبیاری از قدرت کمتر و میزان آب موثرتر را راه اندازی کند.

سیستم نوآورانه آبیاری کشاورزی با استفاده از قدرت کمتر و میزان آب موثرتر راه اندازی شد

جیم فاستر، مدیر آبیاری منطقه دره هلنا ( Helena Valley ) ، توانست به همسایگانش کمک کند تا سیستم آبیاری از قدرت کمتر و میزان آب موثرتر را راه اندازی کند.


به گزارش ایانا از وب سایت
theprairiestar جیم به دنبال یک کسب و کار جدید آبیاری است؛ چراکه وی تمام زندگی اش با آبیاری و آب سرو کار داشته است.

جیم گفت: "من علاقه به کشاورزی آبی دارم و دنبال کار با تولید کنندگان کشاورزی، همراه با فناوری هوشمند، استفاده بهینه از با ارزش ترین منابع طبیعی یعنی آب هستم."


سیستم جیم ، به نام
Foster Irrigation ، در نزدیکی تاونسند " Townsend "، در ایالت مونتانا امریکا، با نمایندگی شرکت Zimmatic ایجاد شده است که در این راه همسرش، شارون، و پسرش، باب، شرکای کسب و کار وی هستند.

جیم برای 28 سال به عنوان مدیر آبیاری هلنا Helena Valley Irrigation District (HVID) ، کار کرده و همچنین در زمینه آبیاری از پدرش چیزهای بسیاری آموخته است.

جیم گفت: "من در طول تابستان در دوران دبیرستان و زمانی که به دانشگاه می رفتم با پدرم کار می کردم . پدر من در دهه 70، سیستم های مبتنی بر چرخ ( wheel lines ) که می توانست در مزرعه حرکت کند، نصب و به فروش می رساند و من بسیاری مطالب در مورد آبیاری از وی آموختم."

پس از دانشگاه، جیم و پدرش یک کسب و کار در زمینه تجهیزات آبیاری خصوصی، راه انداختند که در آن زمان جیم متخصص در زمینه طراحی سیستم، نصب و تعمیر و نگهداری بود. پس از آن او کار خود را با HVID آغاز کرد.

باب پسر وی، دانش آموخته دانشگاه ایالتی مونتانا است و می خواهد تا با تولید کنندگان کشاورزی و روی زمین کار کند.

جیم همیشه دوست داشت که کار طراحی و ساخت تولید سیستم محوری آبیاری ( irrigation pivot system ) در منطقه ایجاد کند تا باعث افزایش بازده محصولات شود.

"ما خوش شانس بودیم و توانستیم از Zimmatic کمک بگیریم ." جیم در ادامه گفت: "چراکه مرکزی دارای تجهیزات بزرگ و پیشرو صنعت در فن آوری و ساخت و ساز تجهیزات قدرتمند و با کیفیت است ."

بعضی از تولید کنندگان هنوز هم به آبیاری غرقابی ( flood irrigate ) و از سیستم های با فشار مانند خطوط چرخ دار ، استفاده می کنند اما تعداد بیشماری علاقه مند به خرید سیستم مرکز محور ( center pivots )هستند.

در بسیاری از مطالعات، نشان داده شده است سیستم مرکز محور، استفاده از آب را به گونه ای موثرتر، همراه با قدرت کمتر (صرفه جویی در انرژی) فراهم کرده و تولید محصولات بهتر با نیروی کار کمتر را در پی دارد. همچنین مواد شیمیایی و کود نیز می تواند از طریق محور اعمال شود.

جیم گفت: "اپراتورها می توانند کنترل و کار با سیستم های خود را از طریق تلفن هوشمند خود انجام دهند."

وی توضیح داد: "شما ممکن است برای خرید به شهر رفته باشید و همان زمان باران می بارد و می خواهید سیستم آبیاری را خاموش کنید، برای این منظور می توانید در عرض چند ثانیه، پمپ و محور را با تلفن هوشمند خود، خاموش کرده و پیام مبنی بر موفقیت آمیز بودن کار را دریافت کنید."

افزون بر این تکنولوژی، بسیاری فن آوری های دیگر نیز به کمک تولید کنندگان آمده اند که از آن جمله می توان صفحه نمایش لمسی، کنترل پمپ، بسته های مختلف اسپری (که در آن آب از محور می آید)، خاموش کردن آب برای برخی مناطق یا اضافه کردن آب به سایر نواحی و انژکتور برای کودآبیاری اشاره کرد.

جیم گفت: "با استفاده از آب پاش، آب از بالای محور (15 فوت) بر روی محصول جریان می یابد به طوری که باد و تبخیر نمی تواند باعث از بین رفتن میزان آب شود، آنچه نیاز است به زمین فرو می رود."

محور با استفاده آب کمتر نسبت به سیستم های غرقابی، می تواند به گونه ای درست تر میزان آب را مدیریت کند.

با قابلیت سرعت بالا و کم کردن سرعت محور در هر موقعیت از مزرعه، می توان از برنامه های کاربردی بسته به نوع خاک، محصولات کشاورزی و توپوگرافی استفاده کرد. مزیت دیگر آبیاری محوری صرفه جویی در انرژی است.

وی افزود: "محور ها می توانند روی فشار پایین (15 PSI) ) عمل کنند به طوری که میزان نیروی اسب بخار پمپ معمولا یک سوم تا نصف از مقدار سیستم های چرخ دار با فشار بالا است." گفتنی است وی و پسرش در مغازه شان که نزدیکی تاونسند قرار دارد، مشغول ارایه خدمات هستند.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید