Iranian Agriculture News Agency

اکو گزارش داد:

تهیه نقشه رتبه‌بندی سمیت کشورها بر اساس آلودگی هوا

بر اساس مطالعه انجام‌شده عربستان سعودی و کویت بیشترین رتبه سمیت را روی زمین دارند.

تهیه نقشه رتبه‌بندی سمیت کشورها بر اساس آلودگی هوا

بر اساس مطالعه انجام‌شده عربستان سعودی و کویت بیشترین رتبه سمیت را روی زمین دارند.

به گزارش ایانا از ایندپندنت ، کارشناسان اکو داده‌های 135 کشور را بر اساس پنج شاخص محیطی مرتبط با آلودگی هوا شامل مصرف انرژی سرانه، انتشار گاز CO2 ناشی از احتراق سوخت، سطح آلودگی هوا، مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا و تولید انرژی تجدید پذیر جمع‌آوری کرده‌اند. در این مطالعه علاوه بر نگاه ساده به سطوح آلودگی هوا، بر اقدامات انجام شده برای مقابله با تغییرات آب و هوا نیز تمرکز شده است.

با توجه به این داده‌ها، عربستان سعودی که یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت در جهان است، با وجود اینکه شرایط ایده‌آلی را برای بهره‌برداری از انرژی خورشیدی دارد، اما دارای کمترین سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان نیز هست،. کارشناسان اکو می‌گویند این نشان دهنده بی‌توجهی به محیط زیست و سلامت مردم است. این در حالی است ‌که، چین قصد دارد تا 292 میلیارد دلار سرمایه را تا سال 2020 صرف انرژی‌های تجدید پذیر کند. این بدین معنی است که با وجود بالا بودن سطوح آلودگی در چین، این کشور در تلاش است تا میزان آلودگی‌ها را کاهش داده و آینده سبزتری را برای چین ترسیم کند. از این رو رتبه سمیت چین کاهش می‌باید.

سمی‌ترین کشور اروپا لوکزامبورگ است که از آلودگی هوای شدید ناشی از کشورهای همسایه خود آلمان و بلژیک رنج می برد. رتبه سمیت انگلستان 81 است، درحالی‌که این رتبه برای آمریکا 66 است.

نقشه رتبه سمیت کشورهای اروپایی در مورد آلودگی هوا


10 کشور سمی‌تر جهان عبارتند از: عربستان سعودی، کویت، قطر، بحرین، امارات متحده عربی، عمان، ترکمنستان، لیبی، قزاقستان، تریندیداد و توباگو.

کمترین رتبه سمیت در کشورهای آفریقایی عمدتاً مربوط است به کنیا، موزامبیک و اتیوپی که در آن به‌دلیل کمبود صنایع، آلودگی هوا کمتر است. البته این مطالعه براساس آلودگی آب به عنوان یک معضل اساسی در آفریقا انجام نشده است./


ترجمه: شهره صدری‌خانلو

L-951202-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید