Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی اعلام کرد:

تولید ۴۰۰ تن گوشت شترمرغ و کبک در خراسان جنوبی طی 9 ماهه نخست امسال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: پرورش‌دهندگان کبک نیز می‌توانند مانند سایر مشاغل کشاورزی از تسهیلات بخش کشاورزی برای بهینه‌سازی واحد خود استفاده کنند.

تولید ۴۰۰ تن گوشت شترمرغ و کبک در خراسان جنوبی طی 9 ماهه نخست امسال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی از تولید حدود ۴۰۰ تن گوشت شترمرغ و کبک از ابتدای امسال تاکنون در این استان خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی، هاشم ولی‌پور مطلق با بیان این مطلب گفت: 70 درصد گوشت شتر مرغ و کبک تولیدی استان به خارج از استان صادر می‌شود .

وی از فعالیت 16 واحد پرورش شتر مرغ در استان خبر داد و گفت: طی 9 ماهه امسال بالغ بر 298 تن گوشت شتر مرغ در این واحدها تولید شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی ادامه داد: از این میزان 100 تن در استان مصرف و 198 تن دیگر نیز به خارج از استان صادر شده است .

ولی‌پور مطلق ارزش ریالی این تولیدات را 100 میلیارد ریال دانست و بیان کرد: همچنین در این مدت 97 تن گوشت کبک نیز در استان تولید شده است.

وی گفت: طی این مدت بالغ بر 236 هزار قطعه کبک در استان پرورش یافته است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی افزود: ارزش ریالی این تولیدات 18 میلیارد ریال است که از این میزان 29 تن در استان مصرف و 68 تن نیز به استان‌های دیگر صادر شده است .

ولی‌پور مطلق از کاهش 16 درصدی گوشت کبک تولیدی استان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در مدت مشابه سال گذشته بالغ بر 115 تن گوشت کبک در استان تولید شده است .

وی با بیان اینکه در حال حاضر 12 نفر در بخش پرورش کبک مشغول به فعالیت هستند، گفت: واحدهای پرورش کبک در شهرستان سربیشه و خوسف فعالیت دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی بیان کرد: پرورش‌دهندگان کبک نیز می‌توانند مانند سایر مشاغل کشاورزی از تسهیلات بخش کشاورزی برای بهینه‌سازی واحد خود استفاده کنند .

وی خاطرنشان کرد: گوشت کبک به سبب داشتن پروتئین بالا و درصد چربی پایین ارزش غذایی بالایی دارد و در درمان برخی از بیماری‌ها مانند ضعف اعصاب مؤثر است .

ولی‌پورمطلق در پایان تصریح کرد: عناصر معدنی کمیاب و ویتامین های متعدد در گوشت کبک آن را به دارویی معجزه‌آسا برای درمان امراض صعب‌العلاجی مانند آسم، تشنج، فشار خون و ضعف اعصاب تبدیل کرده است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید