Iranian Agriculture News Agency

در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی جهاد کشاورزی با معاون امور اقتصادی و اشتغال فنلاند تاکید شد:

اجرایی کردن توافقات کشاورزی/ دعوت از بهترین شرکت های خصوصی دو کشور برای روابط اقتصادی و کشاورزی

نمایندگان ایران و فنلاند بر ضرورت اجرایی شدن توافقات اقتصادی و کشاورزی دو کشور تاکید کردند.

اجرایی کردن توافقات کشاورزی/ دعوت از بهترین شرکت های خصوصی دو کشور برای روابط اقتصادی و کشاورزی

نمایندگان ایران و فنلاند بر ضرورت اجرایی شدن توافقات اقتصادی و کشاورزی دو کشور تاکید کردند.

به گزارش ایانا از وزارت جهاد کشاورزی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در دیدار با معاون امور اقتصادی و اشتغال فنلاند گفت: طی چند سال اخیر، قراردادهای زیادی در بخش کشاورزی میان دو کشور منعقد شده که باید هرچه سریع تر اجرایی شود.
محمدعلی جوادی در همین حال خواستار سرمایه گذاری های مشترک ایران و فنلاند در حوزه کشاورزی شد و اظهار داشت: برای توسعه این همکاری ها،مبادلات بانکی نیز باید با سهولت انجام شود.
وی با بیان این فنلاند قبل و بعد از تحریم ها،مواضع متعادلی نسبت به ایران داشته است،تصریح کرد: پس از توافق هسته ای ایران و گروه 1+5، توسعه روابط کشورهایی که مواضع متعادلی با ایران داشتند، با شتاب بیشتری صورت گرفته است.
جوادی بر لزوم افزایش حجم مبادلات کشاورزی میان دو کشور تاکید کرد و گفت: ایران کشوری چهار فصل و دارای آب و هوای متنوع است و این ویژگی، ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری فنلاندی ها در ایران است.
وی با اشاره به صادرات خشکبار ایران به بازارهای اروپایی اظهار داشت: کشور فنلاند نیز می تواند در زمینه واردات خشکبار از ایران اقدام کند.
در این دیدار، معاون وزیر امور اقتصادی و اشتغال فنلاند، تجارت و تحقیق و توسعه کشاورزی را از زمینه های همکاری میان دو کشور عنوان کرد.
وی افزود: سفر رئیس جمهوری فنلاند به ایران در سه ماه پیش، اجرایی شدن توافقات اقتصادی و کشاورزی دو کشور را تقویت کرده است.
معاون وزیر امور اقتصادی و اشتغال فنلاند اظهار داشت: پیشنهاد می شود روابط اقتصادی و کشاورزی بین بهترین شرکت های خصوصی دو کشور شکل بگیرد.
وی ادامه داد: به غیر از روابط اقتصادی و تجاری بخش خصوصی، موضوعاتی مانند تحقیق و توسعه کشاورزی می تواند از محورهای همکاری میان موسسات تحقیقاتی دو کشور باشد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید