Iranian Agriculture News Agency

در حاشیه همایش کارآفرینی بین‌المللی در ایران مطرح شد:

بازار روسیه، آماده واردات بوقلمون از ایران

با توجه به رشد و توسعه صنعت بوقلمون ایران، به‌نظر می‌رسد از هم‌اکنون متولیان این صنعت باید به فکر شناسایی بازارهای خارجی باشند.

بازار روسیه، آماده واردات بوقلمون از ایران

با توجه به رشد و توسعه صنعت بوقلمون ایران، به‌نظر می‌رسد از هم‌اکنون متولیان این صنعت باید به فکر شناسایی بازارهای خارجی باشند.

به گزارش خبرنگار ایانا، دیروز بزرگ‌ترین همایش بین‌المللی کسب‌وکار در ایران (سینرجی) در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران با حضور سخنرانان، کارآفرینان و تجار برجسته روسی و ایرانی برگزار شد. در این میان، نماینده تعاونی سراسری صنعت بوقلمون ایران که متشکل از کارآفرینان و تولیدکنندگان موفق این صنعت است، با بهره‌مندی از این فرصت، در حاشیه این همایش به معرفی دستاوردهای صنعت بوقلمون به کارآفرینان روسی و در رأس آن پروفسور آلن پیز پرداخت.

کامبیز جعفری در دیدار با پروفسور آلن پیز گفت: تولید و پرورش بوقلمون در ایران، حدود یک دهه است که به‌صورت صنعتی و با کیفیت بالا صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: گله‌های پرورش این پرنده در ایران، هم از لحاظ تغذیه و هم از نظر نوع پرورش، جزو سالم‌ترین گله‌های دنیا محسوب می‌شوند.

به گفته مدیر ترویج و فرهنگسازی تعاونی صنعت بوقلمون ایران، در حال حاضر کشتارگاه‌های مجاز بوقلمون در زنجان و اصفهان دایر شده که دارای گواهینامه بین‌المللی IR هستند. به عبارتی با اخذ این کد، شرایط و ضوابط بهداشتی جهانی کشتار استاندارد بوقلمون در ایران مهیا شده و راه برای صادرات این محصول پرارزش، هموار شده است.

جعفری تأکید کرد: پیرو سیاست‌های دکتر رکنی، معاونت بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، مبنی بر ارتقای صنعت بوقلمون و نگاه خیرخواهانه ایشان نسبت به تولید ملی، اقدامات موثری در راستای حمایت از تولیدکنندگان این صنعت انجام گرفته که امید می‌رود در این خصوص، با صادرات به کشور روسیه و بازارهای هدف دیگر، شکوفایی هرچه بیشتر این صنعت جدید را شاهد باشیم.

در ادامه، مهدی آذرموید، مدیرعامل شرکت تعاونی صنعت بوقلمون ایران نیز گفت: با توجه به پتانسیل تولید این پرنده در ایران و پروانه‌های صادر شده، در آینده نزدیک شاهد این خواهیم بود که حجم تولید بوقلمون در کشور دوبرابر خواهد شد؛ بنابراین از هم‌اکنون باید دنبال بازارهای جدید باشیم؛ بر همین اساس، کشور روسیه بازار بالقوه‌ای برای ماست که امروز نخستین گام در مسیر صادرات به این کشور پهناور برداشته شد./

V-951203-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید