Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل آموزش‌وپرورش عشایری خبر داد:

ژاپنی‌ها در ایران ، مدرسه عشایری می‌سازند

مدیرکل آموزش‌وپرورش عشایری کشور از احداث ۲۱ باب مدرسه عشایری ازسوی ژاپنی‌ها در طرح جی‌جی‌پی خبر داد.GGP پروژه‌هایی هستند که از محل اعتبارات بلاعوض دولت ژاپن و باهدف توسعه و تأمین امنیت انسانی در مناطق محروم کشورهای درحال‌توسعه اجرا می‌شوند.

ژاپنی‌ها در ایران ، مدرسه عشایری می‌سازند


مدیرکل آموزش‌وپرورش عشایری کشور از احداث ۲۱ باب مدرسه عشایری ازسوی ژاپنی‌ها در طرح جی‌جی‌پی خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، علی‌نقی یزدان‌پناه با اشاره به امضای توافق‌نامه GGP بین ایران و ژاپن که با حضور سفیر ژاپن و قائم‌مقام وزیر آموزش‌وپرورش در اول اسفند در ساختمان امور بین‌الملل وزارت آموزش‌وپرورش صورت گرفت، گفت: GGP پروژه‌هایی هستند که از محل اعتبارات بلاعوض دولت ژاپن و باهدف توسعه و تأمین امنیت انسانی در مناطق محروم کشورهای درحال‌توسعه اجرا می‌شوند.
مدیر کل آموزش‌وپرورش عشایری کشور افزود: این طرح از سال ۱۹۹۹ در ایران شروع به فعالیت کرده و تا سال ۲۰۱۴ با نهادها و دستگاه‌هایی جز آموزش‌وپرورش همکاری داشته است؛ اما از این سال با امضای توافق‌نامه با وزارت آموزش‌وپرورش اقدام به ساخت مدارس کانکسی در مناطق ییلاقی عشایر کرده است. وی تصریح کرد: تاکنون هزینه احداث ۱۵ مدرسه عشایری ازسوی ژاپن پرداخت شده است که هشت باب آن در استان سیستان‌وبلوچستان و هفت باب نیز در استان خوزستان احداث شده است. یزدان‌پناه اظهار کرد: براساس توافق‌نامه اخیر که بین دو کشور منعقد شده، ۱۱ باب مدرسه در استان کهگیلویه‌وبویراحمد و ۱۰ باب مدرسه در استان لرستان احداث می‌شود که عمدتا در مناطق ییلاقی و مکان‌هایی که عشایر حداقل شش ماه در آنجا سکونت داشته باشند، ساخته می‌شود. وی از آغاز ساخت این مدارس در فروردین‌ ۹۶ خبر داد و افزود: حداکثر در مدت چهار ماه عملیات احداث این مدارس به پایان می‌رسد و در شهریور به بهره‌برداری خواهد رسید. مدیرکل آموزش‌وپرورش عشایری کشور خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان هزینه ساخت ۲۱ باب مدرسه یادشده، ۴۰۰‌ میلیون تومان باشد که از محل اعتبارات بلاعوض کشور ژاپن به حساب استان‌های ذی‌نفع واریز می‌شود. وی تصریح کرد: طراحی و اجرای این پروژه‌ها به دست متخصصان داخلی انجام می‌شود. مدیرکل آموزش‌وپرورش عشایر کشور افزود: با اجرای این طرح، بستر مناسبی برای آموزش باکیفیت در مناطق محروم فراهم می‌شود و گسترش عدالت آموزشی، توسعه پوشش تحصیلی و ایجاد فرصت برابر تحصیلی برای همه که از اهداف سند تحول بنیادین است نیز محقق خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید