Iranian Agriculture News Agency

همکاری ترکیه و غنا در راستای افزایش تولید کشاورزی

غنا طرح هر منطقه یک کارخانه را اجرا می‌کند/ میزان تجارت ترکیه در غنا به نیم میلیارد دلار تا سال 2020 می‌رسد

سفیر ترکیه، نسرین بایازیت "Nesrin Bayazit"، به‌تازگی از همکاری دولت ترکیه با غنا در زمینه افزایش تولید محصولات کشاورزی خبر داد.

غنا طرح هر منطقه یک کارخانه را اجرا می‌کند/ میزان تجارت ترکیه در غنا به نیم میلیارد دلار تا سال 2020 می‌رسد

سفیر ترکیه، نسرین بایازیت " Nesrin Bayazit "، به‌تازگی از همکاری دولت ترکیه با غنا در زمینه افزایش تولید محصولات کشاورزی خبر داد.

به گزارش ایانا از وب‌سایت ghananewsagency ، به گفته وی، ترکیه تخصص و تجربه گسترده‌ای در بخش کشاورزی دارد و با همکاری غنا می‌توان به پیشرفت اقتصاد هر دو کشور کمک کرد.

سفیر ترکیه گفت: ' این کشور در بخش کشاورزی خودکفا است و من فکر می‌کنم می‌توانیم تجاربمان را با غنا در این زمینه به اشتراک بگذاریم."

Nesrin Bayazit خاطرنشان کرد: ' ما در تلاش برای حمایت از سرمایه‌گذاران ترکیه در این پروژه هستیم."

وی اشاره کرد: ترکیه در زمین کشت گلخانه‌ای و تجارت کشاورزی تخصص دارد و این همکاری می‌تواند برای دو طرف سودمند باشد، ما در حال حاضر سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای در غنا داریم که به تولید نشاسته و صادرات مشغول هستند.

همچنین سفیر ترکیه از میزان تجارت ترکیه در غنا بیش از 400 میلیون دلار و با هدف رسیدن به نیم میلیارد دلار تا سال 2020 خبر داد.

این در حالی است که شماری پروژه‌ها از طرف دولت ترکیه در این کشور انجام شده است، وی گفت: "ازجمله پروژه‌ها ساخت یک کارخانه تصفیه آب است که توسط بانک اکسیم ترکیه ( Turkish Exim Bank )، پشتیبانی می‌شود و پس از تکمیل، می‌تواند آب پاک برای بیش از دو میلیون نفر در مرکز و مناطق شرقی را فراهم کند."

سفیر ترکیه در دیداری که با وزیر اطلاعات غنا در دفتر وی در آکرا داشت این سخنان را عنوان کرد. همچنین به گفته وزیر اطلاعات غنا، مصطفی ابدول حمید Mustapha Abdul Hamid ، ترکیه به‌عنوان بازار هدف برای بازرگانان و زنان غنا به‌شمار می‌رود و برای دو طرف سودمند خواهد بود.

وی گفت: "بازارهای تجارت اصلی برای کسب و کار مردم غنا چین، دبی و ترکیه است و غنا می‌تواند با تقویت همکاری‌اش با ترکیه به تبادل ایده‌ها و انتقال فناوری که برای دو طرف سودمند است، اقدام کند."

وزیر اطلاعات غنا خاطرنشان کرد: "برای صنعتی کردن اقتصاد بر پایه "یک منطقه - یک کارخانه" می‌توان اقدام کرد در این راه کشاوزی نقش مهمی بازی می‌کند. برای مثال، کره درخت روغن قلم ( shea butter ) در شمال و میوه‌های پالم را در مناطق خاصی در مرکز و غرب برونگ آهفو " Brong Ahafo " و همچنین مانیوک (کاساوا)، ذرت و دیگر منابع کشاورزی در مناطق دیگر وجود دارد؛ بنابراین، ما فقط دنبال یک تولید نیستیم، چراکه هدف ما این است که در هر بخش از کشور براساس سیاست "یک منطقه - یک کارخانه" عمل کنیم."/


ترجمه: فرحناز سپهری


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید