Iranian Agriculture News Agency

فائو گزارش داد:

پروژه CASH+، پروژه‌ای برای توانمندسازی زنان در جنوب موریتانی/ CASH+، روش انعطاف‌پذیری است که انتقال پول نقد را با دارایی‌های با ارزش ترکیب می‌کند

در جنوب موریتانی، ساعت حدود یک بعد ظهر را نشان می‌دهد و Nejiha از بازار روستای Monguél در حال برگشت به خانه است. دختر بزرگ‌تر وی مشغول آماده کردن ناهار در چادر عشایر است، در حالی که برادران او بیرون از چادر در حال بازی هستند، Nejiha، 55 سال سن دارد و سرپرست یک خانواده که تشکیل شده از 9 فرزند و چهار نوه در حالی که شوهر سابق اش او را ترک کرده و از وی جدا شده است.

پروژه CASH+، پروژه‌ای برای توانمندسازی زنان در جنوب موریتانی/ CASH+، روش انعطاف‌پذیری است که انتقال پول نقد را با دارایی‌های با ارزش ترکیب می‌کند

در جنوب موریتانی، ساعت حدود یک بعد ظهر را نشان می‌دهد و Nejiha از بازار روستای Monguél در حال برگشت به خانه است. دختر بزرگ‌تر وی مشغول آماده کردن ناهار در چادر عشایر است، در حالی که برادران او بیرون از چادر در حال بازی هستند، Nejiha ، 55 سال سن دارد و سرپرست یک خانواده که تشکیل شده از 9 فرزند و چهار نوه در حالی که شوهر سابق اش او را ترک کرده و از وی جدا شده است.

به گزارش ایانا از وب‌سایت فائو، وی یکی از افراد ذی‌نفع پروژه "نقل و انتقالات مولد/ CASH+ " ( ProductiveTransfers/ CASH+ ) است که توسط فائو در منطقه گورگول ( Gorgol ) موریتانی اجرا شده است. بودجه این پروژه از سوی فنلاند تامین شده و با هدف تقویت انعطاف‌پذیری جمعیت‌های آسیب‌پذیر در موریتانی و مالی انجام می‌شود.

CASH+ ، روش انعطاف‌پذیری است که انتقال پول نقد را با دارایی‌های باارزش ترکیب می‌کند که همراه با آموزش‌های فنی و به نفع خانواده‌های آسیب‌پذیر است.

Nejiha از افرادی است که از این پروژه بهره برده و قادر شده از روش انتقال به شیوه Cash transfers که برای مبلغی به ارزش کل 96 هزار اوگیا ( MRO ) (270 دلار امریکا) بوده، استفاده کند. ( Cash transfers : انتقال پول بر اساس کالای با کیفیت و عملکرد بازارهای محلی برای تامین حداقل استاندارد زندگی افراد آسیب‌پذیر است).

روش دیگر ترکیبی از یک انتقال پول نقد به مبلغ 20 هزار اوگیا (56 دلار امریکا) و به همراه سه بز بوده است.

Nejiha توانسته بسیاری از هزینه‌های خانواده را پوشش دهد در حالی که همسر جدید وی به‌عنوان یک برش‌دهنده گوشت، درآمد نامنظمی دارد. همچنین به محض این که فرصت دست می‌دهد، Nejiha در فعالیت‌های درآمدزا، سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی می‌گوید: "با این روش انتقال، توانستم در یک کسب و کار کوچک سرمایه‌گذاری کنم و این سرمایه‌گذاری این امکان را داد تا بین شش‌هزار تا هفت‌هزار اوگیا، در هر ماه به دست آورم، و از این بابت خدا را شکر می‌کنم."

وی افزود: "با این روش قادر به بازپرداخت بدهی‌هایم به طلبکاران شده‌ام و توانسته‌ام از عهده پرداخت هزینه مواد غذایی و بهداشتی و مدرسه خانواده برآیم."

با وجود وظایف دست و پاگیر، Nejiha تمام تلاش خود را برای نگهداری کودکان و رفتن آنها به مدرسه انجام می‌دهد. در منطقه گورگل، که روش CASH+ ، اجرا شده، سه‌چهارم از زنان سرپرست خانوار و بیش از نیمی از آنها بی‌سواد و کم‌درآمد و وابسته به کمک‌های خارجی هستند و این باعث شده تا آنها را نسبت به عدم امنیت غذایی آسیب‌پذیر کند.

به گفته Nejiha ، این حمایت در زمان مناسب روی داد و باعث شده تا به وی اعتماد به نفس برای آینده بدهد./

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید