Iranian Agriculture News Agency

طی 2 سال

صندوق توسعه ملی به 205 طرح در کامیاران تسهیلات پرداخت کرد

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کامیاران گفت: طی 2 سال گذشته صندوق توسعه ملی به 205 طرح در حوزه کشاورزی شهرستان کامیاران 50 میلیارد ریال اعتبار پرداخت کرده است.

صندوق توسعه ملی به 205 طرح در کامیاران تسهیلات پرداخت کرد


رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کامیاران از پرداخت تسهیلات از صندوق توسعه ملی به 205 طرح طی دو سال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، بهرام کوشکی افزود: اعتبارات صندوق توسعه ملی به منظور تأمین سرمایه مورد نیاز در بخش کشاورزی و تکمیل و فعال نمودن واحدهای تولیدی کشاورزی است .

وی با اشاره به اینکه میزان پرداخت تسهیلات به هر طرح بستگی به نوع و برآورد هزینه های مالی آن دارد اظهار کرد: در راستای جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی و با عاملیت بانک کشاورزی، به طرح های کشاورزی تسهیلات پنج ساله پرداخت می شود .

کوشکی در خصوص بخش هایی که این تسهیلات به آن ها اختصاص یافته است اضافه کرد: این بخش ها شامل واحد آب و خاک، امور دام، باغداری و زراعت و مکانیزاسیون است .

وی با بیان اینکه در بخش باغداری و زراعت به 168 طرح تسهیلات پرداخت شده است گفت: بیشترین تسهیلات پرداختی صندوق توسعه ملی در کامیاران در بخش باغداری و زراعت با اعتبار 20 میلیارد ریال بوده است .

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کامیاران در خصوص مقدار اعتبارات اختصاص یافته به دیگر بخش ها افزود: در بخش های آب و خاک با پنج طرح پرداختی، امور دام با 13 طرح و مکانیزاسیون با 19 طرح به هر کدام 10 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است .

به گفته او شرایط بازپرداخت این تسهیلات پنج ساله با سود 14 درصد و 6 ماه تنفس است .

وی افزود: هدف صندوق توسعه ملی از پرداخت این تسهیلات تبدیل بخشی از عواید فروش نفت و گاز به ثروت ماندگار و شرکت در طرح های اقتصادی کشور است .

کوشکی گفت: این تسهیلات فرصت مناسبی برای بهره وری و افزایش تولید بخش های دریافت کننده این وام است .

وی اضافه کرد: مراحل پرداخت تسهیلات پس از تکمیل پرونده مربوط به طرح ها توسط جهاد کشاورزی، به بانک عامل ارائه می شود تا تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گیرد .

وی اظهار کرد: این تسهیلات برای استان ها هیچگونه سقفی ندارد و بنا بر تقاضای بهره برداران بخش کشاورزی به آنها تعلق می گیرد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کامیاران به اهمیت ارتقای مکانیزاسیون در توسعه بخش کشاورزی و دسترسی به زمینه کشاورزی اقتصادی اشاره کرد و گفت: اعتبارات صندوق توسعه ملی فرصت مناسبی برای ارتقای این بخش در شهرستان است .

صندوق توسعه ملی در چارچوب ' قرارداد عاملیت پرداخت تسهیلات ارزی' نسبت به اعطای عاملیت پرداخت تسهیلات ارزی به بانک های عامل برای پذیرش، ارزیابی، تصویب و اعطای تسهیلات در قالب عقود اسلامی اقدام می کند .

این صندوق به متقاضیان استفاده از منابع ارزی برای اجرای طرح‌ها و فعالیت‌های دارای توجیه در بخش‌های خصوصی، تعاونی و بنگاه‌های وابسته به موسسات عمومی تاسیسات ارائه می کند .

شهرستان کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج دارای 67 هزار هکتار اراضی قابل کشت و 96 هزار هکتار مراتع با 32 هزار هکتار جنگل است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید