Iranian Agriculture News Agency

برگزاری هم اندیشی برنامه جامع ترویج برای مشارکت جامعه محلی در استقرار کشاورزی پایدار در سقز

مجری ملی برنامه ترویج کشاورزی پایدار گفت: کشاورزی پایدار یک مدل برنامه ریزی محلی مبتنی بر مشارکت همه عوامل اجرایی است. کشاورزی پایدار به معنی کشاورزی در شرایط سخت است که در آن ضمن تثبیت درآمد خانوار، مدیریت صحیح آب، خاک و گیاه با ملاحظات زیست محیطی در واحدهای تولیدی اعمال می شود.

برگزاری هم اندیشی برنامه جامع ترویج برای مشارکت جامعه محلی در استقرار کشاورزی پایدار در سقز

کارگاه "هم اندیشی برنامه جامع ترویج برای مشارکت جامعه محلی در استقرار کشاورزی پایدار" با حضور مجری ملی برنامه ترویج کشاورزی پایدار، معاون عمرانی فرمانداری سقز، و 120 نفر از نمایندگان بخشداری، دهیاران، مددکاران و کشاورزان نمونه و پیشرو آبی کار در شهرستان سقز برگزار شد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، در راستای اجرای برنامه جامع ترویج، آموزش و اطلاع رسانی با راهبرد IPCM کارگاه دو روزه "هم اندیشی برنامه جامع ترویج برای مشارکت جامعه محلی در استقرار کشاورزی پایدار" با حضور مجری ملی برنامه ترویج کشاورزی پایدار، معاون عمرانی فرمانداری سقز، و 120 نفر از نمایندگان بخشداری، دهیاران، مددکاران و کشاورزان نمونه و پیشرو آبی کار در محل سالن آموزش مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سقز برگزار شد .

در این کارگاه آموزشی، معاون فرمانداری شهرستان سقز با اشاره به اهمیت و ضروت آموزش و ترویج، به جایگاه رفیع شرکت کنندگان در تولید و نقش آنان در ایجاد ارتباط بین کشاورزان و ادارات ذیربط اشاره کرد و افزود: آموزش و ترویج بهترین و ارزشمند ترین اقدام نظام حاکمیتی و مدیریتی به شمار می رود.

محمدیان با اشاره به اینکه کشاورزی پایدار برنامه ای منسجم و بسیار مهم در حفظ منایع پایه موجود، ایجاد انگیزه در کشاورزان به ویژه جوانان روستایی و رشد اقتصاد کشاورزی است، گفت: آمادگی خود را برای همکاری و مساعدت لازم در این پروژه اعلام می دارم .

در ادامه کارگاه، مؤلف و مجری ملی برنامه ترویج کشاورزی پایدار با تشریح جایگاه مدعوین و نقش آنها به عنوان سفیران و رابطان بخش دولتی و کشاورزان افزود: امروزه بحران های موجود در حوزه آب و خاک کشاورزی و ارائه آمارهایی از خشکسالی، مصارف کود و سم و گازهای گلخانه ای و زیان های ناشی از آنها را می توان با مشارکت دو بخش دولتی و خصوصی تا حدودی مرتفع کرد .

شریفی مقدم به تشریح کامل برنامه کشاورزی پایدار و اقدامات انجام شده در استان کردستان پرداخت و عنوان کرد: کشاورزی پایدار به عنوان استراتژی بین‌المللی رمز موفقیت در بخش کشاورزی با توجه به ساختار خاص، متنوع، خرده مالکی، پیچیده و اقتصاد خانوار در معرض ریسک است.

مجری ملی برنامه ترویج کشاورزی پایدار یادآور شد: کشاورزی پایدار یک مدل برنامه ریزی محلی مبتنی بر مشارکت همه عوامل اجرایی است. کشاورزی پایدار به معنی کشاورزی در شرایط سخت است که در آن ضمن تثبیت درآمد خانوار، مدیریت صحیح آب، خاک و گیاه با ملاحظات زیست محیطی در واحدهای تولیدی اعمال می شود.

در پایان کارگاه، برنامه ریزی لازم برای عملیاتی نمودن برنامه در شش پایلوت در نظر گرفته شده با مشارکت حاضران _ که هماهنگ کنندگان محلی برنامه در شهرستان سقز بودند _ صورت پذیرفت.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید