Iranian Agriculture News Agency

بخش کشاورزی و توسعه باغبانی (AHDB) بریتانیا اعلام کرد:

مکانیزاسیون راهی برای کاهش نیروی کار انسانی و بهبود کیفیت میوه

بر اساس آخرین تحقیقات AHDB، استفاده از سیستم‌های مکانیزه به جای ابزار سنتی می‌تواند کار را آسان کرده و همچنین هزینه را برای تولیدکنندگان کاهش دهد.

مکانیزاسیون راهی برای کاهش نیروی کار انسانی و بهبود کیفیت میوه

بر اساس آخرین تحقیقات AHDB (1) ، استفاده از سیستم‌های مکانیزه به جای ابزار سنتی می‌تواند کار را آسان کرده و همچنین هزینه را برای تولیدکنندگان کاهش دهد.

به گزارش ایانا از وب‌سایت farminguk ، به‌دنبال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) و افزایش هزینه‌های نیروی کار و به‌ویژه کارگران فصلی باعث شده تا راه‌هایی برای کاهش وابستگی این صنعت به کار انسانی در نظر گرفته شود.

باغ‌های میوه فشرده مدرن در حال حاضر ساده‌تر و راحت‌تر از آنهایی که به‌طور سنتی کاشته شده‌اند درختانش هرس می‌شوند.

در باغ‌های میوه ( fruit-wall orchards )، نرخ کار هرس مکانیکی بین 1.5 و 2.5 ساعت در هر هکتار است، این در حالی است که حدود سه‌هزار پوند در هر هکتار در طول عمر 15 ساله یک باغ می‌توان پس‌انداز کرد.

مارک هولدن " Mark Holden "، از شرکت Adrian Scripps (2) با مسئولیت محدود، گفت: "هزینه کار غیرقابل اجتناب است، چراکه حداقل دستمزد افزایش یافته است. همچنین، کمبود نیروی کار ماهر در آینده وجود دارد؛ بنابراین باید به سمت مکانیزاسیون روی آورد."

وی افزود: "هدف مهم دیگر بهبود قوام و کیفیت میوه است. هرس مکانیکی می‌تواند راهکاری برای رسیدن به این اهداف باشد."

AHDB ، در چهار سال گذشته روی دو پروژه، در زمینه بررسی انواع درخت و روش‌های مناسب هرس برای استفاده در یک باغ میوه ( fruit-wall orchard ) در انگلستان هزینه کرده است.

هولدن یاداور شد: "تصمیم درباره هرس مکانیکی ارتباط با فصل رشد دارد و براساس در نظر گرفتن انواع خاص میوه و باغ می تواند بیشترین سود را داشته باشد."

Scott Raffle ، مدیر تبادل دانش در AHDB گفت: "تحقیقات در زمینه مکانیزاسیون تولید سیب، یکی از راه‌های AHDB است که با حمایت از پروژه‌ها در زمینه ترویج نوآوری در باغبانی می‌تواند به رقابت‌پذیری تولیدکنندگان کمک کند. نتایج از این پروژه‌ها می‌تواند تأثیر مثبت بر تولیدکنندگان میوه داشته باشد."/


ترجمه: فرحناز سپهری


پی‌نوشت:

1- Agriculture and Horticulture Development Board (AHDB) : بخش کشاورزی و توسعه باغبانی، سازمان مستقل است و در حوزه بهبود بهره‌وری و رقابت کشاورزی برتیانیا فعالیت دارد و زمینه تحقیق و توسعه و انتقال دانش در سطح مزرعه را فراهم می‌کند.

2- Adrian Scripps Ltd در سال 1960 در کنت انگلستان تأسیس شد یکی از تولیدکنندگان برتر انگلستان و در زمینه تولید و عرضه میوه است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید