Iranian Agriculture News Agency

در جلسه هماهنگی خرید گندم و کلزا در سال زراعی 96 – 95 در استان فارس عنوان شد:

ضرورت نگاه نظام‌مند به خرید گندم و کلزا در سال زراعی 96 – 95

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: پیش بینی، برنامه ریزی و برطرف کردن موارد نقص و مهیا نمودن تمامی امکانات قبل از فصل برداشت و شروع خرید از تمامی افرادی که در ارتباط با این مهم هستند، ضروری است.

ضرورت نگاه نظام‌مند به خرید گندم و کلزا در سال زراعی 96 – 95

در جلسه هماهنگی خرید گندم و کلزا در سال زراعی 96 - 95 در استان فارس بر ضرورت نگاه نظامند به خرید گندم و کلزا تأکید شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد مهدی قاسمی خواستار نگاه ملی به تمامی امور مرتبط با برداشت و تشکیل جلسات هماهنگی لازم قبل از شروع فصل برداشت و آغاز خرید گندم شد و گفت: متولیان امر باید تمامی مسائل موجود را بررسی و با آمادگی کامل خرید را در سال زراعی پیش‌رو شروع کنند .

وی افزود: پیش بینی، برنامه ریزی و برطرف کردن موارد نقص و مهیا نمودن تمامی امکانات قبل از فصل برداشت و شروع خرید از تمامی افرادی که در ارتباط با این مهم هستند، ضروری است.

مدیر تنظیم بازار این سازمان تعاون روستایی نیز در این جلسه با ارائه گزارش مبسوط گفت: خرید گندم در 229 مرکز خرید توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه سه و سازمان تعاون روستایی در سطح استان انجام می شود، به طوری که از این تعداد، 9 سیلو و انبار مکانیزه دولتی و چهار انبار مکانیزه متعلق به بخش خصوصی که در اختیار شرکت غله است و همچنین 14 انبار که به صورت استیجاری بوده و متعلق به شرکت های آرد در سطح استان است.

رحیمی افزود: سازمان تعاون روستایی نیز با دارا بودن شبکه گسترده‌ای از تعاونی ها همکاری تنگاتنگی را با شرکت غله در این امر داشته به طوری که تعداد 22 اتحادیه و 185 شرکت تعاونی به امر خرید گندم مشغول هستند .

این مقام مسئول با ارائه پیشنهادهای اخذ شده از افرادی که از نزدیک در خرید گندم مشارکت دارند و مستقیماً با آن مواجه هستند، اظهار داشت: توجه به چگونگی خرید سال گذشته و با نگاه سیستمیک به این مسئله، می توان با برنامه ریزی و هماهنگی متولیان امر قبل از شروع فصل برداشت امیدوار بود که در سال جدید بسیاری از این مشکلات رفع شود و شاهد خریدی عالی آنچنان که شایسته نام فارس و کشاورزان پر تلاش آن است، باشیم .

گفتنی است در جلسه هماهنگی خرید گندم و کلزا در سال زراعی 96- 95 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه سه، مدیر سازمان تعاون روستایی فارس، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس و سایر اعضاء حضور داشتند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید