Iranian Agriculture News Agency

در نشست ستاد هفته منابع طبیعی در استان مرکزی عنوان شد:

همکاری ۱۱ هزار همیار طبیعت برای حفاظت از منابع طبیعی در استان مرکزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: هفته منابع طبیعی فرصت مناسبی برای مسئولان و دستگاه‌های ذیربط فعال در حوزه حفاظت از منابع طبیعی است تا با شناسایی نقاط ضعف و قوت فعالیت های خود برای رفع مشکلات و ارتقاء نقاط قوت حفاظت از منابع طبیعی تلاش کنند.

همکاری ۱۱ هزار همیار طبیعت برای حفاظت از منابع طبیعی در استان مرکزی

نشست هماهنگی ستاد هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در استان مرکزی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، علی بابایی در نشست هماهنگی ستاد هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: در سند ارتقاء حفاظت از منابع طبیعی که برای نخستین بار در کشور در استان مرکزی تدوین شده، برای ۴۸ دستگاه اجرایی استان به منظور حفاظت از منابع طبیعی وظیفه تعیین شده است که حفاظت از اراضی طبیعی استان با فعالیت و عمل کردن این دستگاه ها به وظایف خود و آگاهی مردم به مزایای حفاظت از منابع طبیعی عنوان بهره برداران اصلی این اراضی میسر می شود .

وی ادامه داد: مردم با افزایش فرهنگ سازی توسط دستگاه های مسئول در این عرصه باید بدانند که صاحبان اصلی منابع طبیعی هستند و اداره کل منابع طبیعی به عنوان حفاظت کننده از این اراضی ایفای نقش می کند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: با افزایش احساس مسئولیت همگانی در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست می توان امید داشت که حل معضلات و چالش های زیست محیطی رفع شود و محیطی سالم برای نسل های آینده باقی بماند .

بابایی تخریب منابع طبیعی و مراتع را عامل اصلی بیابان زایی دانست و گفت: اگر جلوی گسترش و پیشروی اراضی بیابانی گرفته نشود، وجود ریزگردها علاوه بر ایجاد خسارت در زیرساخت های شهری، زندگی و معیشت بهره برداران از این اراضی را نیز با تهدید مواجه می کند .

وی ادامه داد: هفته منابع طبیعی فرصت مناسبی برای مسئولان و دستگاه‌های ذیربط فعال در حوزه حفاظت از منابع طبیعی است تا با شناسایی نقاط ضعف و قوت فعالیت های خود برای رفع مشکلات و ارتقاء نقاط قوت حفاظت از منابع طبیعی تلاش کنند .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: برنامه های هفته منابع طبیعی از ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه هر سال با هدف ارتقاء و ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در استان و کشور برگزار می شود که شعار امسال این هفته «همیار طبیعت باشیم» است .

یوسف یوسفی افزود: 100 برنامه شامل تجلیل از خانواده شهدای منابع طبیعی، برگزاری نمایشگاه ترویجی، کاشت نهال در گلزار شهدای مدافع حرم، پیاده روی خانوادگی، برگزاری شب شعر با موضوع منابع طبیعی، برگزاری کلاس های آموزشی حفاظت از منابع طبیعی در مقاطع مختلف تحصیلی، برگزاری مانور یگان حفاظت و بهره گیری از نفوذ اجتماعی هنرمندان برای حفاظت از منابع طبیعی در هفته منابع طبیعی دراستان برگزار می شود .

وی ادامه داد: ۱۱ هزار همیار طبیعت با عنوان های مروج، محافظ و دانش آموز برای حفاظت از منابع طبیعی با این اداره کل همکاری دارند که سه هزار و ۵۰۰ نفر این افراد در سال جاری همکاری خود را با این اداره کل آغاز کرده اند .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی بیان کرد: این اداره کل با بهره گیری از این میزان همیار طبیعت برای محافظت از منابع طبیعی توانسته رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص دهد .

دستگاه های مسئول در حفاظت از منابع طبیعی استان مرکزی در این نشست نظرات و پیشنهادهای خود را برای برگزاری هرچه بهتر برنامه های هفته منابع طبیعی و گسترش برنامه های این هفته در طول سال ارائه کردند .

از سه‌میلیون و ۱۲۰ هزار هکتار عرصه های استان مرکزی، دومیلیون و ۱۲۴ هزار هکتار آن منابع طبیعی است که ۱۵ هزار هکتار را جنگل های دست کاشت و طبیعی، ۴۹۰ هزار هکتار عرصه های بیابانی و بقیه را مراتع شامل
می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید