Iranian Agriculture News Agency

در دیدار رئیس اتاق اصفهان با رایزن بازرگانی پاکستان مطرح شد:

اصفهانی‌ها به‌دنبال صادرات ماشین‌آلات صنایع غذایی به پاکستان/ نمایشگاه اختصاصی پاکستان؛ اردیبهشت 96 در تهران

رایزن بازرگانی سفارت پاکستان طی سفر به استان پاکستان، با عبدالوهاب سهل‌آبادی دیدار کرد.

اصفهانی‌ها به‌دنبال صادرات ماشین‌آلات صنایع غذایی به پاکستان/ نمایشگاه اختصاصی پاکستان؛ اردیبهشت 96 در تهران

رایزن بازرگانی سفارت پاکستان طی سفر به استان پاکستان، با عبدالوهاب سهل‌آبادی دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا ، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اصفهان گفت: استان اصفهان می‌تواند در بخش ماشین‌آلات صنایع غذایی با پاکستان همکاری نزدیکی برقرار کند.

سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی در دیدار با رایزن بازرگانی سفارت پاکستان افزود: استان اصفهان با داشتن هشت‌هزار و 500 واحد صنعتی همواره به‌عنوان یکی از قطب‌های صنعتی به‌ویژه در بخش ماشین‌سازی به‌شمار می‌آید و می‌تواند نیاز پاکستان را برطرف سازد.

وی اشتراکات فرهنگی، دینی و همسایگی را عامل مؤثر در توسعه و تقویت رابطه اقتصادی ایران و پاکستان برشمرد و بیان کرد: با برگزاری نشست‌های مشترک و اعزام هیأت تجاری می‌توان ظرفیت‌های اقتصادی دو طرف را شناسایی کرد. روابط اقتصادی دو کشور از دریچه بخش خصوصی گسترش می‌یابد.

رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در ایران در این دیدار حجم مبادلات تجاری را بسیار اندک دانست و گفت: 300 میلیون دلار حجم تجارت دو کشور است که با توجه به ظرفیت‌های دو طرف می‌توان آن را افزایش است.

نذر محمد رانجی با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری ایران به پاکستان در ابتدای سال جاری عنوان کرد: مقرر شد حجم تجارت ایران و پاکستان ظرف پنج سال به پنج میلیارد دلار برسد.

وی از پیمان تجارت ترجیحی درباره 340 قلم کالا بین ایران و پاکستان خبر داد و یادآور شد: مذاکره برای ایجاد تجارت آزاد بین دو کشور در دستور کار قرار گرفته است.

رانجی از برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در کراچی خبر داد و تأکید کرد: نمایشگاه اختصاصی پاکستان، اردیبهشت سال آینده در تهران با هدف توسعه روابط اقتصادی دو کشور برگزار می‌شود.

رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در ایران از آمادگی برگزاری توانمندی‌های اختصاصی در شهرهای دو کشور خبر داد و اضافه کرد: اصفهان می‌تواند یکی از استان‌هایی باشد که نمایشگاه تخصصی در شهرهای پاکستان برگزار کند./

S-951204-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید