Iranian Agriculture News Agency

کمک بلاعوض 50 میلیاردریالی دولت به کشاورزان ابرکوه

دولت در سال زراعی جاری به منظور توسعه طرحهای نوین آبیاری و استفاده مطلوب از منابع آبی موجود با پرداخت 50 میلیاردریال کمک بلاعوض به کشاورزان ابرکوهی بیش از 700هکتار به اراضی آبیاری تحت فشار این شهرستان افزوده است .

کمک بلاعوض 50 میلیاردریالی دولت به کشاورزان ابرکوه

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه استان یزد از کمک بلاعوض 50 میلیاردریالی دولت به کشاورزان این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، مهدی غیب الهی مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با اعلام این خبر ،میانگین هزینه برای هر هکتار آبیاری تحت فشار را 140میلیون ریال عنوان کرد که دولت برای اجرای هرهکتار آن 70میلیون ریال به صورت کمک بلاعوض و 50درصد هم به صورت تسهیلات به کشاورز پرداخت می کند .

وی افزود: برای برداشت بی رویه آب دربخش کشاورزی و جلوگیری از پرت آب و افزایش راندمان آبیاری در ابرکوه با احتساب 700 هکتار یاد شده در سال زراعی جاری تاکنون بیش از دوهزار و 500 هکتار اراضی این شهرستان به روش آبیاری قطره ای تجهیز شده است .

غیب الهی ادامه داد: برای استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی روند توسعه سیستم آبیاری نوین در این شهرستان رو به رشد است و در این راستا بیش از یکهزار و 500 هکتار از این نوع آبیاری در دست اجراست .

این مسئول اضافه کرد: طی برنامه 10 ساله باید سالانه یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ابرکوه را به سیستم های نوین آبیاری مجهز کنیم .

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه تأکیدکرد: به خاطر کاهش شدید منابع آبی بسیاری از قنات های شهرستان ابرکوه خشک شده است و در 40 سال گذشته از مجموع 91 رشته قنات ابرکوه هم اکنون 11 رشته آن آب دارد و مابقی خشکیده است .

غیب الهی خاطرنشان کرد: هم اکنون 648 حلقه چاه کشاورزی و 11 رشته قنات، منابع تامین آب بخش کشاورزی شهرستان ابرکوه است .

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان خطه کویری ابرکوه از سطح بیش از 17 هزار هکتار اراضی سطح زیر کاشت سالانه 190 هزارتن محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلاتی تولید می کنند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید