Iranian Agriculture News Agency

بهبود صنعت کشاورزی با فناوری‌های پیشرفته

روبات‌ها؛ کارگران جدید مزارع/ روبات کشاورزی و تراکتور و کمباین‌های بدون راننده در راه مزارع/ تایر تراکتورهای جدید به زمین آسیب نمی‌زند

جد پدری من یک کشاورز از اوهایو بود. او انواع محصولات، را پرورش می‌داد، روزی پدربزرگ من یک تراکتور خرید و باعث شد تا اقتصاد مزرعه کوچکش تغییر کند، تراکتور نوعی فناوری برای کشاورزان محسوب می‌شد.

روبات‌ها؛ کارگران جدید مزارع/ روبات کشاورزی و تراکتور و کمباین‌های بدون راننده در راه مزارع/ تایر تراکتورهای جدید به زمین آسیب نمی‌زند

جد پدری من یک کشاورز از اوهایو بود. او انواع محصولات، را پرورش می‌داد، روزی پدربزرگ من یک تراکتور خرید و باعث شد تا اقتصاد مزرعه کوچکش تغییر کند، تراکتور نوعی فناوری برای کشاورزان محسوب می‌شد.

به گزارش ایانا از وب‌سایت morganton ، کشنده (تراکتور) می‌تواند میزان بیشتری از زمین در یک روز نسبت به اسب یا قاطر شخم بزند. به علاوه باعث خستگی کشاورز نمی‌شود.

در نتیجه، بهره‌وری افزایش یافت. بهره‌وری بسیار شگفت‌انگیز بود 140 درصد بین سال‌های 1910 و 1950 روی داد که این را می‌توان از دستاورد فناوری دانست.

همچنین با بهره بردن از ماشین‌آلات مانند ماشین‌های کمباین، تکنیک‌هایی همچون آبیاری و کنترل آفات و توسعه دانش درباره تطبیق گیاهان با محیط زیست منطقه، بهره‌وری مزرعه 170 درصد بین سال‌های 1950 تا 2010 روی داد که این میزان بیش از دو برابر افزایش بهره‌وری در اقتصاد غیرکشاورزی بود.

این انقلاب باعث شد تا نیاز به کارگر کمتری در کشاورزی ایجاد شود، همچنین با تکنولوژی، ماشین‌آلات و بهبود دانش افزایش رشد به‌طور مستمر در میزان بازده دیده شد.

این در حالی است که کارشناسان معتقدند فناوری‌های جدید باعث می‌شود تا پیشرفت‌های قابل توجه نسبت به طی دهه پیش دیده شود.

کشاورزان همواره باید اطلاعات مربوط به شرایط مزرعه همچون زمان مناسب آبیاری، تأمین مواد مغذی برای محصولات کشاورزی و درمان حیوانات را بدانند. در گذشته، بسیاری از این اطلاعات براساس حدس و گمان بود، اما اکنون این‌گونه نیست.

اکنون، سنسورهای زراعت و بیومتریک دام می‌تواند در زمان واقعی این امکان را به کشاورز بدهد تا از اطلاعات و شرایط دقیق حیوانات و محصولات خود آگاه شود. همچنین به جای آبیاری کل مزرعه، کشاورزان می‌توانند تعیین کنند چه بخش‌هایی از مزرعه‌شان به آب و دقیقاً چه مقدار از آن نیاز دارد که این باعث صرفه‌جویی در هزینه و بهبود تولید می‌شود.

همچنین تجهیزات کشاورزی نیز به یک سطح جدید از فناوری رسیده‌اند. در گذشته با تراکتورها که لاستیک‌های سنگین داشتند باعث فشرده شدن خاک می‌شد؛ اما با فناوری جدید تایر تراکتور به‌گونه‌ای طراحی شده که این مشکل را حل کرده است. همچنین، موتور ماشین‌آلات کشاورزی جدید با محیط زیست سازگار است و از دیگر ویژگی‌های این فناوری‌ها می‌توان به روبات کشاورزی و تراکتور و کمباین‌های بدون راننده اشاره کرد.

داده‌ها و اطلاعات به‌طور فزاینده‌ای در دسترس کشاورزان وجود دارد. همچنین، دسترسی به اینترنت برای مناطق دورافتاده روستایی و همراه با "برنامه‌های کشاورزی" مبتنی بر گوشی‌های هوشمند و تبلت این امکان را می‌دهد تا کشاورزان به اتخاذ تصمیم‌گیری بر پایه داده‌ها اقدام کنند.

فناوری‌های دیگر ازجمله تولید محصولات مقاوم در برابر خشکسالی و سازگار با محیط زیست و کنترل آفات به‌گونه‌ای مقرون به صرفه است و انقلاب تکنولوژی در کشاورزی آغاز شده است. (1) /


ترجمه: فرحناز سپهری


پی‌نوشت:

1- مایک والدن نویسنده این گزارش، اقتصاددان از دپارتمان کشاورزی و اقتصاد دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی و کالج William Neal Reynolds Distinguished Professor است و در زمینه امور مالی، چشم‌انداز اقتصادی و سیاست‌های عمومی مقاله می‌نویسد و تدریس می‌کند. کالج William Neal Reynolds Distinguished Professor مرکزی که در سال 1950 تأسیس شده و برای تقویت برنامه‌های آموزش، پژوهش و توسعه در زمینه‌های مختلف کشاورزی و برای ایجاد استانداردهای زندگی روستایی فعالیت دارد ودر کارولینای شمالی قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید