Iranian Agriculture News Agency

طرح های افزایش تولید محصولات سالم کشاورزی

به گزارش ایانا، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از تدوین دستورالعمل تولید محصول سالم برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفـت : با توسعه کشاورزی مدرن در همه گلخانه های کشور هم تولید افزایش می یابد و هم کیفیت و طعم محصولات بهترمی شود و استفاده از سموم با خطر متوسط و پرخطر حذف می شود.

آقای فتوحی در مصاحبه با رادیو ( صدای جمهوری اسلامی ایران) گفت : 5 سم پرخطر که در سالهای گذشته بیش از 3 هزارتن به مصرف می رسید ، از خط تولید و مصرف خارج شده است و 17 سم کم خطر و کم مصرف که از عصاره گیاهان و مواد معدنی تشکیل شده ، جایگزین سموم پرخطر شده است.

زئیس سازمان حفظ نباتات کشور درباره افزایش مصرف سموم بیولوژیک گفت : امسال مبارزه بیولوژیک با آفات را افزایش می دهیم و گلخانه های صیفی و سبزی

دارای کارشناس ناظر هستند که بر مبارزه با آفات و بیماریها در این گلخانه ها نظارت می کنند و پس از تایید آنها محصول مورد نظر به بازار عرضه خواهد شد.

فتوحی همچنین از تدوین دستورالعمل تولید محصول سالم برای نخستین بار در کشور خبر داد و افزود : همه کشاورزان موظف می شوند که محصولات خود را شناسنامه دار کنند و مصرف کنندگان هم باید از این پس فقط محصولات شناسنامه دار را خریداری کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید