Iranian Agriculture News Agency

در آستانه عید نوروز صورت می گیرد:

بهره‌برداری از طولانی ترین رینگ پیاده روی کشور در اردبیل

شهردار اردبیل گفت: سعی شده است تا با توجه به شرایط آب و هوایی استان این سایت از لحاظ استحکام و همچین زیرساخت های لازم تحمل سرما و گرما را داشته و به بهترین نحو ممکن با نظارت مستمر بتواند یک سایت دائمی و مطمئن در استان باشد.

بهره‌برداری از طولانی ترین رینگ پیاده روی کشور در اردبیل

شهردار اردبیل از بهره برداری از طولانی ترین رینگ پیاده روی کشور در آستانه عید نوروز در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در بازدید از مراحل پایانی اجرای عملیات فنی طولانی ترین رینگ پیاده روی کشور از جنس بهترین چمن مصنوعی به طول هفت کیلومتر با اعلام این مطلب افزود: رینگ پیاده‌روی شورابیل یکی از پروژه‌های ورزش انسان‌محور مجموعه شهرداری اردبیل به شمار می رود که با رویکرد توجه به سلامت شهروندان و استفاده بهینه از ظرفیت‌های طبیعت نعمت خدادادی شهر اردبیل اجرا شده است .

وی افزود: امروزه با توجه به زندگی ماشینی و پیچیدگی ارتباطات اجتماعی راه اندازی اینچنین سایت های سلامت می تواند ضمن ایجاد نشاط و افزایش ارتباطات اجتماعی و از همه مهمتر آسایش و آرامش روحی و روانی جامعه، نقش مؤثری در جلوگیری افزایش میزان سلامت افراد جامعه نیز ایفا نمایند، به طوری که متخصصان سلامت به طور روزانه حداقل میزان پیاده‌روی برای یک انسان را دو و نیم کیلومتر دانسته اند که برای ارتقاء سلامت افراد روزانه هشت هزار قدم و برای کاهش وزن بیش از 10 هزار قدم در یک شبانه روز هر انسان باید پیاده روی داشته باشد.

این مقام مسئول گفت: استان اردبیل به عنوان ییلاق ایران و برخورداری از شرایط مساعد آب و هوایی همه ساله میزبان میلیون ها نفر از گردشگران داخلی وخارجی است که راه اندازی این سایت در کنار دریاچه طبیعی و زیبای شورابیل علاوه برافزایش میزان نشاط و شادابی در خانوار از یکی از مهم ترین موهبت های الهی در خصوص مناظر زیبای طبیعی برخوردار است.

وی یادآور شد: در کنار این رینگ برای نخستین بار اقدام به طراحی و ساخت آب نمایی با چشم انداز بسیار جالب در ورودی ضلع جنوبی شورابیل شده است که امیدواریم تا تکمیل نهایی این سایت بتوانیم مقدمات اجرای دیگر بخش های این مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی را که در نوبه خود بی نظیر است، فراهم آوریم.

شهردار اردبیل گفت: سعی شده است تا با توجه به شرایط آب و هوایی استان این سایت از لحاظ استحکام و همچین زیرساخت های لازم تحمل سرما و گرما را داشته و به بهترین نحو ممکن با نظارت مستمر بتواند یک سایت دائمی و مطمئن در استان باشد.

وی تأکید کرد: در اجرای مسیر پیاده‌روی به استانداردهای روز توجه شده به طوری که مسیر ویژه پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری پیرامون دریاچه پیش‌بینی شده است .

شهردار اردبیل با تأکید به اینکه دریاچه شورابیل یکی از عناصر با ارزش طبیعی شهر اردبیل بوده و پتانسیل کم‌نظیری در اجرای پروژه‌های انسان‌محور دارد، اضافه کرد: با هدف استفاده از قابلیت این دریاچه مسیر سلامت در پیرامون آن اجرا شده است .

لطف‌اللهیان به سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومانی در اجرای پروژه‌های مشارکتی شهرداری در سال جاری اشاره و تأکید کرد: به دلیل محدودیت درآمد شهرداری تلاش شده در توسعه منطقه نمونه گردشگری شورابیل از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود .

وی با تأکید به اینکه این منطقه می‌تواند خود محرک توسعه در شهر اردبیل باشد، اضافه کرد: از طرح‌های پیشنهادی بخش خصوصی برای توسعه منطقه نمونه گردشگری استقبال می‌شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید