Iranian Agriculture News Agency

بازدید معاون رئیس جمهوری از شرکت تراکتورسازی و گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی در ارومیه

گلخانه تولید توت فرنگی ارومیه مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی مکانیزه بوده و پوشش پلی‌کربنات دارد و در مساحت پنج هزار متر مربع، به طور متوسط سالانه 50 تن توت فرنگی تولید می‌کند و از این طریق برای 18 نفر به صورت مستقیم و هشت نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.

بازدید معاون رئیس جمهوری از شرکت تراکتورسازی و گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی در ارومیه

معاون پارلمانی رئیس جمهوری درسفر یکروزه خود به آذربایجان غربی به همراه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از خطوط تولیدی شرکت تراکتورسازی و واحد گلخانه‌ای هیدروپونیک توت فرنگی در ارومیه بازدید کرد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، امیری در جریان بازدید از گلخانه هیدرو پونیک توت فرنگی در ارومیه با تأکید بر حمایت دولت از اجرای طرح های گلخانه ای، توسعه واحدهای گلخانه ای را در راستای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و افزایش راندمان تولید مهم ارزیابی و اظهارکرد: برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی باید به فکر برند سازی محصولات تولیدی خود و بازاریابی آن به کشورهای خارجی باشیم .

گفتنی است گلخانه تولید توت فرنگی ارومیه مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی مکانیزه بوده و پوشش پلی‌کربنات دارد و در مساحت پنج هزار متر مربع، به طور متوسط سالانه 50 تن توت فرنگی تولید می‌کند و از این طریق برای 18 نفر به صورت مستقیم و هشت نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است .

در ادامه بازدید معاون پارلمانی رئیس جمهوری از شرکت تراکتورسازی ارومیه، مدیر عامل شرکت، گزارشی از نحوه تولید و ساخت محصولات این شرکت و همچنین تولیدات جدید این کارخانه برای آینده ارائه کرد و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با اشاره به میزان جذب تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون استان در سال جاری، بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی را از جمله مشکلات اساسی در خصوص ارتقای ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان عنوان کرد .

معاون پارلمانی رییس جمهوری نیز در بازدید از کارخانه تراکتورسازی ارومیه نیز گفت: تلاش و کوشش برای تحقق امینت غذایی کمتر از مجاهدت برای تأمین امنیت مرزهای کشور نیست و کشاورزان و تولیدکنندگان مرزداران تأمین امنیت غذایی هستند .

وی اظهارکرد: برای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی لازم است با تجهیز کشاورزی به شیوه های نوین مکانیزاسیون و تولید اقتصادی بهروری را افزایش دهیم .

امیری ادامه داد: امروز باتولید صفرتا 100 تراکتورهای باغی در آذربایجان غربی هم نیاز مکانیزاسیون داخلی تأمین شده و هم باید بازارهای خارجی را هدف گذاری کنیم‌.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید