Iranian Agriculture News Agency

بازدید وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان از نمایشگاه توانمندی‌های آذربایجان غربی

وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان افزایش مبادلات با ایران را مهم ترین اهداف سفر خود اعلام کرد و افزود: اراده دو طرف بالا بردن حجم مبادلات تجاری است و ما نیز قصد داریم روابط تجاری را بیشتر از گذشته گسترش دهیم.

بازدید وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان از نمایشگاه توانمندی‌های آذربایجان غربی

هیئت اقتصادی و تجاری جمهوری آذربایجان با سرپرستی وزیر اقتصاد و صنایع این کشور به همراه استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان استانی از نمایشگاه توانمندی‌های استان آذربایجان غربی در پارک جنگلی ارومیه بازدید کرد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، شاهین مصطفی اف پس از شرکت در همایش تجاری مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار آذربایجان غربی ، تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی دو کشور در ارومیه برگزار شد، از نمایشگاه توانمندی‌های استان در بخش کشاورزی در پارک جنگلی ارومیه بازدید کرد .

در این نمایشگاه کالاها و محصولات تولیدی شرکت‌های مختلف تولیدی و صنعتی و کشاورزی آذربایجان غربی در غرفه‌های مختلف به نمایش در آمده است .

در این بازدید وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان افزایش مبادلات با ایران را مهم ترین اهداف اقتصادی و تجاری اعلام و خاطرنشان کرد: اراده دو طرف بالا بردن حجم مبادلات تجاری است و ما نیز قصد داریم روابط تجاری را بیشتر از گذشته گسترش دهیم .

شاهین مصطفی اف گفت: زمینه های سرمایه گذاری خوبی در آذربایجان غربی وجود دارد که از جمله آنها می توان به صنایع مربوط به تراکتورسازی، محصولات شیشه ای و صنایع تبدیلی کشاورزی اشاره کرد .

قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی با معرفی ظرفیت‌های اقتصادی این استان اظهار کرد: جمهوری آذربایجان برای محصولات تولیدی این استان دروازه ورود به بازار کشورهای CIS به شمار می‌رود و در همین راستا در ماه‌های اخیر اقدامات مختلفی انجام شده و از جمله این اقدامات اعزام یک هیئت تجاری از سوی جمهوری آذربایجان برای شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی آذربایجان غربی است که امروز محقق شده است .

بر اساس این گزارش، کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان به ریاست وزرای ارتباطات و فنی آوری اطلاعات از ایران و وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان در چند روز گذشته با حضور در استان‌های اردبیل و آذربایجان غربی راهکارهای مختلف برای افزایش حجم مبادلات اقتصادی را بررسی کرده و 10 سند مشترک برای امضای روسای جمهور دو کشور آماده کردند که تا پایان اسفند به امضای رؤسای جمهور دو کشور علی اف و روحانی خواهد رسید.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید