Iranian Agriculture News Agency

فاصله جنگل از مناطق مسکونی در آمریکا 14 درصد افزایش یافته است

جنگل‌زدایی در حاشیه روستاها بیش از شهرها

بین سال‌های 1990 تا 2000، متوسط فاصله از هر نقطه مسکونی در آمریکا به نزدیک‌ترین ناحیه جنگلی 14 درصد افزایش یافته است. مطالعه اخیر منتشر شده در مجلهPLOS ONE نشان می‌دهد که در حال حاضر این افزایش فاصله می‌تواند چالش‌های جدی برای حیات وحش داشته و اثرات گسترده‌ای روی اکوسیستم در پی داشته باشد.

جنگل‌زدایی در حاشیه روستاها بیش از شهرها

بین سال‌های 1990 تا 2000، متوسط فاصله از هر نقطه مسکونی در آمریکا به نزدیک‌ترین ناحیه جنگلی 14 درصد افزایش یافته است. مطالعه اخیر منتشر شده در مجله PLOS ONE نشان می‌دهد که در حال حاضر این افزایش فاصله می‌تواند چالش‌های جدی برای حیات وحش داشته و اثرات گسترده‌ای روی اکوسیستم در پی داشته باشد.

به گزارش ایانا از ساینس‌دیلی ، محل زندگی آمریکایی‌ها نسبت به قرن بیستم از جنگل‌ها دورتر شده است و بر خلاف عقیده مردم، بیشترین تغییر در مناطق روستایی نسبت به مناطق شهری رخ داده است. دکتر جورجیوس مونتراکیس، استادیار دانشگاه علوم محیط زیست و جنگلداری در سیراکیوز، نیویورک و از محققان مطالعه فوق عنوان می‌کند: مطالعه ما درباره تجزیه و تحلیل توزیع جغرافیایی و از بین رفتن جنگل در سراسر ایالات متحده آمریکا بود، ولی پیامدهای نتایج به‌دست آمده فراتر از جنگل‌هاست.

این مطالعه نشان داد که میزان فرسایش جنگلی -حذف کامل بخش‌هایی از جنگل- به‌طور قابل توجهی در مناطق روستایی و اراضی عمومی رخ داده است. مونتراکیس معتقد است مردم شهر نشین بیشتر تصور می‌کنند که جنگل‌های حاشیه شهرها بیشتر آسیب دیده‌اند. اما نتیجه‌ای که از مطاله به‌دست آمد، این است که مناطق روستایی در معرض خطر بالاتری در ارتباط با از دست دادن بخش‌های جنگلی، قرار دارند. هر تکه‌ای از جنگل مهم است زیرا خدمات اکوسیستمی ارئه می‌دهد. به عقیده استاد دانشگاه نیویورک، استناد به مهاجرت پرندگان یکی از نمونه‌های کوچک است. شما می‌توانید جنگل‌ها را به‌عنوان جزایر کوچک برای پرندگان مهاجر و محلی برای رسیدن به مقصدی دیگر تعریف کنید.

شنگ یانک یکی از دانشجوهای محقق در این مطالعه می‌گوید: تمرکز ما تا کنون بیشتر برروی جنگل‌های مناطق شهری بوده است. ولی از لحاظ تنوع زیستی ممکن است ما نیاز به شروع دوباره مطالعات برای مناطق روستایی نسبت به مناطق شهری داشته باشیم.

تغییر پوشش جنگل ( FCC ) و تغییر فاصله جنگل ( FADC ) در سطح III نواحی طبیعی و محیط زیستی


زیرا جنگل‌های نواحی شهری به نسبت مناطق روستایی بیشتر محافظت می‌شوند. استاد دانشگاه نیویورک می‌گوید: "پویایی جنگل‌ها بخش جدایی ناپذیر از اکوسیستم‌های بزرگتر است و پتانسیل قابل توجهی در اثر بر شیمی آب، فرسایش خاک، الگوهای جداسازی کربن، اقلیم خرد، توزیع تنوع زیستی و کیفیت زندگی انسانی را دارند.

محققان با استفاده از نقشه مناطق جنگلی مقایسه‌ای بین جنگل‌های دهه 1990 و دهه 2000 انجام دادند و بر روی فاصله از نزدیکترین مناطق مسکونی شهری و روستایی از جنگل‌ها متمرکز شدند. محققان در این مطالعه یافتند که از دست دادن بخش کوچکی از جنگل بکر و دورافتاده می‌تواند اثرات محیط زیستی بیشتری به نسبت سطح بزرگتری در جنگل بزرگ به همراه داشته باشد.

به گفته یانگ این از دست دادن جنگل‌های بکر در مقیاس کوچک می‌تواند مجموعه از پیامدهای جانبی را در پی داشته باشد که بر اقلیم خرد، تنوع زیستی و فرسایش خاک تأثیر گذاشته و پیوند این پیامدها سبب تخریب محیط زیست می‌شود./


ترجمه: شهره صدری‌خانلو

L-951208-03


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید