Iranian Agriculture News Agency

معاون اول رییس جمهوری در جلسه شورایعالی آب پس از ارائه گزارش نماینده وزارت نیرو درباره بارش های اخیر مدعی شد:

حجم 1/4 میلیارد مترمکعبی آب ذخیره شده در یک هفته پشت سدها؛ گواهی بر کم لطفی منتقدان احداث سدها

معاون اول رییس جمهوری پس از ارائه گزارش نماینده وزارت نیرو درباره بارش های اخیر و ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب حجم ذخیره آب در پشت سدها که ظرف یک هفته بارندگی ایجاد شد، گفت: کسانی که نسبت به احداث سدها در کشور کم لطفی می کنند، حالا باید ببینند که اگر این سدها نبود چه خساراتی به اقصی نقاط کشور وارد می شد.

حجم 1/4 میلیارد مترمکعبی آب ذخیره شده در یک هفته پشت سدها؛ گواهی بر کم لطفی منتقدان احداث سدها

جلسه شورای عالی آب عصر روز شنبه به ریاست معاون اول رییس جمهوری برگزار شد .

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری در این جلسه با تاکید بر اهمیت تامین آب شرب مورد نیاز مردم شهر شیراز گفت: شیراز شهری پر جمعیت و از اهمیت ویژه ای برخوردار است که لازم است برای تامین منابع مالی مورد نیاز در جهت تامین آب شرب این مرکز استان برنامه ریزی شود.
معاون اول رییس جمهوری همچنین با اشاره به مشکلات مردم استان سیستان و بلوچستان و وجود محرومیت در این استان، خاطرنشان کرد: متاسفانه ۳۰ درصد از مرکز استان سیستان و بلوچستان فاقد شبکه آبرسانی است و باید با استفاده از راهکارهای مختلف دغدغه مردم زاهدان در خصوص شبکه آبرسانی را مرتفع سازیم.
وی با بیان اینکه مردم استان سیستان و بلوچستان با وجود محرومیت های فراوان از کیان کشور دفاع می کنند، از سازمان برنامه و بودجه کشور خواست با استاندار سیستان و بلوچستان جلسه ای برگزار و راهکارهایی برای توسعه روستاهای استان و حل مشکل آبرسانی به مردم روستاها پیدا کنند.
جهانگیری همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی استاندار فارس در خصوص مسائل تالاب های این استان از وزیر نیرو خواست جلسه ای با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار و پیشنهاداتی برای حفاظت و احیای تالاب های مهم کشور ارائه دهند.
معاون اول رییس جمهوری پس از ارائه گزارش نماینده وزارت نیرو درباره بارش های اخیر و ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب حجم ذخیره آب در پشت سدها که ظرف یک هفته بارندگی ایجاد شد، گفت: کسانی که نسبت به احداث سدها در کشور کم لطفی می کنند حالا باید ببینند که اگر این سدها نبود چه خساراتی به اقصی نقاط کشور وارد می شد.
در این جلسه که وزرای نیرو، جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس سازمان هواشناسی کشور نیز حضور داشتند، استانداران فارس و سیستان و بلوچستان هر کدام به ارائه گزارشی از وضعیت بحران آب در استان های خود پرداختند و نتایج جلساتی که با حضور نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور برای تامین اعتبار مورد نیاز اجرای طرح های آب رسانی برگزار شد را اعلام کردند.
نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور هم در این نشست گزارشی از برگزاری جلسات با استانداران فارس و سیستان و بلوچستان و معاونین وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی ارائه کرد و گفت: در این جلسه راهکارهای تامین اعتبار برای اجرای طرح های آب رسانی و مسائل کشاورزی این دو استان مورد بررسی قرار گرفت و از حداکثر ظرفیت موجود برای حل مشکلات پیش روی اجرای این طرح ها استفاده شد.
در جلسه گذشته شورای عالی آب مقرر شده بود که سازمان برنامه و بودجه کشور جلسه ای با استانداران سیستان و بلوچستان و فارس برگزار کند تا نحوه تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای مهمترین طرح های آبرسانی این دو استان را مورد بررسی قرار دهند.
در این نشست نتایج جلسه مذکور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات لازم برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز و حل موانع فراروی اجرای طرح های آبرسانی به این دو استان اتخاذ شد.
در پایان این نشست رییس سازمان هواشناسی کشور هم گزارشی از تحلیل بارش و دمای هوای کشور از ابتدای مهر تا هفتم اسفند ماه سال جاری ارائه و پیش بینی این شاخص ها را برای سه ماه فروردین تا خرداد ۹۶ بیان کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید