Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان ایلام اعلام کرد:

برداشت بیش از 9 میلیون شاخه گل نرگس در استان ایلام با ارزش 23 میلیارد و 375 میلیون ریال

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: بازار فروش گل های نرگس تولید شده تاکنون به صورت عمده در بازار تهران و در استان های مجاور (خوزستان و کرمانشاه) با ارزش ریالی 23 میلیارد و 375 میلیون ریال قابل فروش بوده اند.

برداشت بیش از 9 میلیون شاخه گل نرگس در استان ایلام با ارزش 23 میلیارد و 375 میلیون ریال

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان ایلام از برداشت بیش از 9 میلیون و 350 هزار شاخه گل نرگس با ارزش 23 میلیارد و 375 میلیون ریال در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، بابک افراز با بیان این مطلب گفت: در استان آمار سطح زیرکشت گل نرگس تا پایان سال جاری 187 هکتار بوده است که در شهرستان های دره شهر، آبدانان، دهلران، مهران و بدره کشت شده و میزان برداشت بالغ بر 9 میلیون و 350 هزار شاخه است.

وی افزود: نظر به شرایط آب و هوایی مناسب و مستعد استان و نتیجه گرفتن از کاشت و احداث مزارع گل نرگس قطعاً توسعه و کاشت این محصول در دستور کار این مدیریت بوده و طی سال های اخیر مورد استقبال متقاضیان قرارگرفته است .

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان ایلام خاطر نشان نمود : با توجه به تولید متوسط 50 هزار شاخه گل نرگس در هر هکتار در شرایط دیم، به طبع آن اشتغال زایی و کسب درآمد مطلوبی به دنبال خواهد داشت .

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان ایلام یادآور شد: ازنظر بازاریابی، بازار فروش گل های نرگس تولید شده تاکنون به صورت عمده در بازار تهران و در استان های مجاور (خوزستان و کرمانشاه) با ارزش ریالی 23 میلیارد و 375 میلیون ریال قابل فروش بوده اند .

افراز در پایان خاطرنشان ساخت: میزان اشتغالزایی گل های نرگس تولید شده 187 نفر بوده است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید