Iranian Agriculture News Agency

استان جیلین چین برای افزایش درآمد کشاورزان دست به کار شد

توسعه صنایع کارآفرینی برای بهبود درآمد روستاییان چین

افزایش درآمد کشاورزان به‌عنوان هسته اصلی حل مسائل مربوط به کشاورزی و زندگی روستاییان به‌شمار می‌رود. این در حالی است که قیمت ذرت 15 درصد در سال 2016 کاهش یافت، با این همه درآمد متوسط یک فرد روستایی با هفت درصد رشد روبه‌رو شد که این میزان رشد از درآمد شهرنشینان بیشتر بود.

توسعه صنایع کارآفرینی برای بهبود درآمد روستاییان چین

افزایش درآمد کشاورزان به‌عنوان هسته اصلی حل مسائل مربوط به کشاورزی و زندگی روستاییان به‌شمار می‌رود. این در حالی است که قیمت ذرت 15 درصد در سال 2016 کاهش یافت، با این همه درآمد متوسط یک فرد ​​روستایی با هفت درصد رشد روبه‌رو شد که این میزان رشد از درآمد شهرنشینان بیشتر بود.

به گزارش ایانا از وب‌سایت chinadaily ، دولت جیلین (استان شمال شرقی چین؛ هم مرز کره شمالی و روسیه)، قصد دارد تا برای حفظ درآمد کشاورزان و افزایش آن در سال 2017 برنامه‌ریزی کند و در این راه قرار است روی توسعه صنایع درآمدی جدید و تعمیم رشد درآمد در این استان تمرکز کند. دولت در نظر دارد به‌منظور بهبود درآمد متوسط یک فرد روستایی در کل استان به حداقل 15 هزار یوان (دوهزار و 182دلار ) در سال 2020 گام بردارد.

همچنین دولت در نظر دارد تا از امکانات کشاورزی در راستای بهبود درآمد این بخش استفاده کند. دولت قرار است در این مسیر به تشویق کاشت محصولات گلخانه‌ای در مقیاس بزرگ و حمایت از کشاورزان برای ساخت گلخانه اقدام کند. در عین حال، کاشت به‌گونه‌ای استاندارد باید روی زمین‌های بارور که تا حد زیادی می‌تواند به افزایش برداشت بینجامد، انجام شود. همچنین کاهش هزینه فرآیندهای کشاورزی، ازجمله استفاده از ماشین‌آلات کشاورزی و بهره‌برداری از آن (هزینه سرمایه‌گذاری در تجهیزات) را در دستور کار خود دارد.

دولت‌های محلی سیاست‌های جدید رو به جلو در بخش کشاورزی برای پشتیبانی از برنامه‌های پرورش دام، ازجمله پرورش مشترک ( joint breeding ) دارند که از طریق آن کشاورزان می‌توانند از مزایای بیشتری از کل زنجیره صنعتی بهره‌مند شوند.

همچنین از دیگر موارد، تشویق افراد با استعداد، دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، پژوهشگران در زمینه فناوری و بازنشستگان برای بازگشت به زادگاه خود است تا سرپرستی روستاییان را برای توسعه برنامه‌های تجاری جدید مانند تجارت الکترونیکی، گردشگری روستایی، بازاریابی تجاری و فراوری محصولات بر عهده بگیرند.

هدف دولت برای ساخت پنج شهر مربوط به کارآفرینی برای افرادی است که بازگشته‌اند و 20 پایگاه کارآفرینی در راستای افزایش درآمد در استان جیلین ایجاد کرده‌اند./

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید