Iranian Agriculture News Agency

نخستین کارخانه بانوان در مازندران




نوار بهره‌برداری از نخستین کارخانه‌ای که صفر تا صد سرمایه گذاری، راه‌اندازی و نیروهای کار آن را بانوان مازندران برعهده دارند امروز یکشنبه توسط معاون استاندار مازندران درشهرک صنعتی شماره یک ساری قیچی شد.

این کارخانه با بهره گیری از توان تحقیقاتی و بازاریابی بانوان کارشناس مازندران در عرصه کشاورزی در خصوص فرآوری مطلوب و مناسب این محصولات وتبدیل میوه ها به انواع چیپس افتتاح شده است .
مدیر عامل کارخانه افق تابان کاسپین به خبرنگار ایرنا گفت : این کارخانه در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع درشهرک صنعتی ساری و با ایجاد چهار سوله راه اندازی شد .
مریم نصیری خلیلی ادامه داد : تمامی سرمایه گذاری 3 میلیارد ریالی این کارخانه توسط اعضای هفت نفره هیات مدیره که همگی بانوان هستند تامین شده است .
وی افزود : با بهره برداری فاز نخست ، این کارخانه قادر به تولید روزانه 400 کیلوگرم چیپس است که با اجرایی شدن طرح توسعه این میزان تولید افزایش خواهد یافت .
به گفته مدیر عامل کارخانه افق تابان کاسپین به صورت مستقیم و غیر مستقیم 176 نفر از بانوان مازندران با راه اندازی این کارخانه مشغول به کار شدند .
وی ادامه داد : از این میزان اشتغال 30 نفر به عنوان کادراداری و کارگر این کارخانه هستند که در بخش های فرآوری و بسته بندی محصولات فعالیت دارند .
نصیری خلیلی افزود : زنجیره فعالیت بانوان در این کارخانه از مزرعه و کشت و جمع آوری محصولات کشاورزی آغاز می شود و با تبدیل و تولید چیپس ادامه می یابد .
وی افزود : هم اکنون محصولات این کارخانه در بازار داخل کشور عرضه و به فروش می رسد که در چشم انداز آینده عرضه و فروش در بازارهای کشورهای دیگر از جمله روسیه و گرجستان در حال پیگیری است .
براساس آمارارائه شده از سوی استانداری مازندران زنان مدیریت 600 واحد تولیدی و خدماتی این استان را برعهده دارند .
مازندران 3 هزار واحد تولیدی و صنعتی با بیش از80 هزارنفر نیروی کار دارد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید