Iranian Agriculture News Agency

بیش از دو میلیون نفر در اثر حمله بوکوحرام بی‌خانمان شدند

672 میلیون دلار برای مقابله با قطحی در منطقه چاد

14 کشور برای کمک اضطراری به نیجریه و همسایگان آن که در بدترین بحران انسانی این قاره قرار دار ند، متعهد شدند. 2.3 میلیون نفر بعد از حمله‌های بوکو حرام خانه‌های خود را ترک کرده و بی‌خانمان شده‌اند.

672 میلیون دلار برای مقابله با قطحی در منطقه چاد

14 کشور برای کمک اضطراری به نیجریه و همسایگان آن که در بدترین بحران انسانی این قاره قرار دار ند، متعهد شدند. 2.3 میلیون نفر بعد از حمله‌های بوکو حرام خانه‌های خود را ترک کرده و بی‌خانمان شده‌اند.

به گزارش ایانا از لوموند ، به ابتکار دولت‌های نروژ، آلمان و نیجریه و با مشارکت 14 کشور، کنفرانس جمع‌آوری کمک‌های مالی برای فاجعه انسانی در نیجریه و کشورهای همسایه روز جمعه گذشته در اسلو برگزار شد. در این کنفرانس 458 میلیون دلار کمک مالی جمع‌آوری شد. پیش از این 214 میلیون دلار برای کمک‌های انسان دوستانه در سال جاری برای این ناحیه از طرف دولت‌ها جمع آوری شده بود.این کمک‌ها صرف امداد و تامین غذا برای بیش از 10.7 میلیون نفر خواهد شد که از سال 2009 تاکنون به دلیل منازعه با گروه بوکو حرام در وضعیت نابسامانی به سر می‌برند.

رییس امور انسان دوستانه سازمان ملل در چاد، استفان اوبرین، در کنفرانس فوق گفت: کمک‌های مالی مورد نیاز برای بحران در منطقه چاد حدود 1.5 میلیارد دلار برآورد شده است. ولی کنفرانس برپا شده و کمک‌های مالی جمع‌آوری شده بسیار امید وار کننده است. کشورهای اروپایی، ژاپن و کره جنوبی تعهدات خود را برای کمک مالی 458 میلیون دلاری به این ناحیه اعلام کرده‌اند. انگلستان و ایالات متحده آمریکا کمک‌های مالی خود را به‌دلیل شکل‌گیری دولت جدید به تعویق انداخته‌اند.

هفت سال از اولین منازعات و درگیری توسط فرقه افراطی بوکو حرام در شمال کامرون، جنوب نیجریه و غرب چاد می‌گذرد و بی‌ثباتی جدی منطقه را فراگرفته و فقر مردم بسیار شدید شده است. 2.3 میلیون نفر از خانه‌های خود فرار کرده‌اند. در میان این تعداد، بسیاری از زنان و کودکان مورد خشونت و سوء استفاده جنسی قرار گرفته‌اند. کشاورزان مزارع خود را رها کرده و ماهیگیران دیگر دسترسی به دریاچه ندارند. تجارت مرزی بین چهار کشور بسیار ناامن شده است.

بیش از هفت میلیون نفر تنها با یک وعده غذایی در روز زنده هستند و هر منطقه‌ای که در این نزاع توسط ارتش نیجریه از سرزمین‌های تحت سلطه بوکو حرام آزاد می‌شود، عمق قاجعه انسانی را بیشتر نشان می‌دهد. به گفته شاهدان، قحطی در این ناحیه بسیار جدی است. سطح سوء تغذیه کودکان هفت برابر بیشتر از آستانه اضطراری است و کودکان با خطر جدی مرگ و میر روبرو هستند.

وزیر امور خارجه نیجریه برگزاری این کنفرانس را یک پیروزی و نقطه عطفی برای نیجریه در استقرار کمک‌های مالی و حمایت دولت‌ها می‌داند. این کمک‌ها شامل دارو، مواد غذایی، واکسن و آب بهداشتی است. ناتالی رابرتز از پزشکان بدون مرز می‌گوید: باید خطرات دسترسی به جمعیت‌های آسیب‌پذیر را در نظر گرفت. فعالیت‌های امدادی و کمک رسانی به‌دلیل درگیری در منطقه بسیار دشوار است و تقریبا غیر ممکن باقی مانده است.

کمسیر اروپایی در امور بشر دوستانه، استریانید کریستوس در کنفرانس روز جمعه در اسلو گفت: پیش از آنکه فاجعه انسانی در منطقه کامل شود، باید دست به اقدام زد. در واقع توسعه باید هدف ما باشد. بدون توسعه در این نواحی هیچ‌گاه به صلح پایدار دست پیدا نخواهیم کرد و نزاع‌های داخلی، قحطی و مرگ تکرار همیشگی خواهد بود./


ترجمه: شهره صدری‌خانلو

L-951209-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید