Iranian Agriculture News Agency

لاوازیه ایران درگذشت

استاد برجسته صنعت غذا ملقب به لاوازیه ایران، دیشب پس از پایان جشنواره صنعت غذا، در 90 سالگی دارفانی را وداع گفت.

لاوازیه ایران درگذشت

دکتر شهاب واعظ زاده، استاد برجسته صنعت غذا ملقب به لاوازیه ایران، دیشب پس از پایان جشنواره صنعت غذا، در 90 سالگی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش ایانا، دکتر واعظ زاده، متولد هفتم مرداد 1306 خورشیدی دوران کودکی و نوجوانی را تا کلاس دهم دبیرستان، در آذربایجان گذراند و سپس همراه خانواده عازم تهران و بعد از دوران دبیرستان وارد ارتش شد.

وی همراه با کار، به ادامه تحصیل در دانشکده دامپزشکی پرداخت و تا اخذ مدرک دکترا با درجه ممتاز ادامه داد، واعظ زاده در رشته شیمی هم تحصیل کرد و در میانسالی موفق به دریافت مدرک دکترا در این رشته شد.

وی که در رشته های کنسرو عملی، مدیریت صنعتی و بازرسی مواد نیز تحصیل کرده است، همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بود . علم وافر او در صنعت غذا و شیمی به قدری بود که زنده یاد دکتر حبیب الله هدایت، وی را "لاوازیه" ایران می دانست و شادروان آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم تقدیر از دکتر واعظ زاده گفت: این باعث افتخار است که ایران از دانشمندان و لاوازیه ایران تقدیر می کند.

تقدیر زنده یاد آیت الله هاشمی از شادروان دکتر شهاب واعظ زاده ( لاوازیه ایران )

دکتر واعظ زاده سال ها عضو و سه سال نیز رئیس هیئت مدیره انجمن علوم و صنایع غذایی ایران بود. اخبار مراسم تدفین و ترحیم متعاقبا ارسال می شود.

تقدیر از واعظ زاده در جشنواره برترین برندهای صنایع غذایی به انتخاب مردم (جشنواره اقتصاد سبز - سال 95)

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید