Iranian Agriculture News Agency

با مهر تایید سازمان های FDA، USDA و گمرک آمریکا برای نخستین بار در تاریخ صنایع غذایی؛

پنیر ایرانی رسما به آمریکا صادر شد/ تقدیر بنیانگذار کاله از وزیران جهاد کشاورزی و صنعت برای همراهی ها

با همراهی های وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر جهادکشاورزی، برای نخستین بار در تاریخ صنعت غذای ایران، پنیر ایرانی به صورت رسمی به آمریکا صادر شد

پنیر ایرانی رسما به آمریکا صادر شد/ تقدیر بنیانگذار کاله از وزیران جهاد کشاورزی و صنعت برای همراهی ها

با همراهی های وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر جهادکشاورزی، برای نخستین بار در تاریخ صنعت غذای ایران، پنیر ایرانی به صورت رسمی به آمریکا صادر شد .

به گزارش خبرگزاری ایانا، غلامعلی سلیمانی، رییس هیات مدیره گروه صنعتی «سولیکو» ضمن اعلام خبر فوق افزود: نخستین محموله لبنیات ایرانی شامل هشت نوع پنیر شرکت کاله به آمریکا صادر شده و علاوه و بر لس آنجلس در فروشگاه های ایالت های واشنگتن، شیکاگو، نیویورک، بوستون و هیوستن با استقبال آمریکایی ها مواجه شده است .

وی افزود: استقبال آمریکایی ها باعث شده محموله دوم صادراتی پنج برابر محموله اول به زودی راهی آمریکا شود .

سلیمانی، تولید صادرات محور را از اولویت های اقتصاد در بقاء و تولید کشور دانست و در این زمینه از زحمات و همراهی های محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی در راستای تحقق اهداف صادراتی صنعت غذا قدردانی کرد .

وی با بیان اینکه آمریکا بزرگ ترین تولیدکننده لبنیات دنیا به شمار می رود، صادرات به این کشور را موفقیتی بزرگ برای صنعت لبنیات ایران دانست و تصریح کرد: مهر تایید سازمان های FDA ، USDA و گمرک آمریکا بر پنیرهای صادراتی کاله نشانه تکنولوژی تولید مناسب و کیفیت بالای این محصولات است.

این اتفاق مهم در حوزه صنعت غذا در حالی رخ می دهد که ایران روزگاری وارد کننده بزرگ پنیر بوده است و با این موفقیت می توان گفت با تولید محصول کیفی و همچنین رفع موانع دست و پاگیر اداری و تجاری می توان ایران را به صادر کننده فرآورده های لبنی مانند پنیر که مصرف سرانه بالایی در کشورهای غربی دارد، تبدیل کرد./


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید