Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی استان اردبیل اعلام کرد:

توزیع 40 هزار اصله نهال مثمر برای گسترش باغات شهرستان گرمی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی استان اردبیل گفت: شرکت‌هایی که نهال‌های بدون شناسنامه پخش کنند، ضمن جلوگیری از توزیع نهال آنها، برابر مقررات با شرکت متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

توزیع 40 هزار اصله نهال مثمر برای گسترش باغات شهرستان گرمی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی استان اردبیل از توزیع 40 هزار اصله نهال مثمر برای گسترش باغات این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایانا از اردبیل، عظیم احمدی با بیان این مطلب افزود: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته امسال همزمان با شروع موسم درختکاری نهال‌های شناسنامه‌دار از نهالستان‌های معتبر تهیه و در بین متقاضیان توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه داشتن گواهی بهداشتی نهال‌ها و همچنین دارا بودن مجوز معتبر برای نهالستان تعیین شده از سازمان های جهادکشاورزی الزامی است، یادآور شد: شرکت هایی که نهال های بدون شناسنامه پخش کنند، ضمن جلوگیری از توزیع نهال آنها، برابر مقررات با شرکت متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی یادآور شد: بر این اساس از باغداران منطقه نیز درخواست می شود که از تهیه نهال از فروشندگان دوره‌گرد و شرکت های غیر معتبر و غیر مجاز اجتناب کنند؛ زیرا با این کار دچار ضررها و زیان‌های شدید مالی خواهند شد و از طرف دیگر با توجه به اینکه اینگونه نهال ها قرنطینه نیستند، به گسترش آفات و امراض درختان میوه در سطح شهرستان منجر خواهد شد.

احمدی از توزیع کنندگان نهال خواست اصول صحیح کاشت و رعایت فاصله کشت نهال و سایر توصیه های لازم را به متقاضیان نهال آموزش دهند.

وی در پایان گفت: پس از بازدید کارشناسان جهادکشاورزی در صورت رعایت اصول صحیح کشت، سهم یارانه نهال ها به حساب خریداران واریز می شود. این عمل در راستای حمایت از کشاورزان صورت می گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید