Iranian Agriculture News Agency

بازدید قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی از پروژه های استان کهگیلویه و بویراحمد

تجهیز 3500 هکتار از اراضی گچساران به آبیاری قطره ای در سال جاری / افزایش اعتبارات طرح های آبیاری نوین به 30 هزار میلیارد ریال

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: 200 هزار هکتار از زمین های کشور تا پایان سال مالی جاری به آبیاری تحت فشار تجهیز خواهد شد.

تجهیز 3500 هکتار از اراضی گچساران به آبیاری قطره ای در سال جاری / افزایش اعتبارات طرح های آبیاری نوین به 30 هزار میلیارد ریال

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از پروژه های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملکرد استان در دو شاخص اجرای سیستم های نوین آبیاری و افزایش تولید محصولات کشاورزی قابل توجه است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سامان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، خلیل آقایی، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس، از پروژه های سیستم نوین آبیاری قطره‌ای بارانی و نوار تیپ در روستاهای سرآبننیز، خربل، امامزاده جعفر، سربیشه، بیدزرد، ماهور باشت، پاکوه باشت و کلاغ نشین بازدید و از نزدیک با کشاورزان، باغداران، کارشناسان، پیمانکاران، مدیران و شرکت های آب‌بران این مناطق گفت و گو کرد .

وی همچنین در جریان سرمازدگی باغات مرکبات و میزان خسارات وارده با باغات این مناطق قرار گرفت .

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس همچنین در آیین کلنگ‌زنی سه هزار و 100 هکتار از زمین های خان احمد باشت در جنوب کهگیلویه و بویر احمد به آبیاری تحت فشار، اظهار داشت: با افزایش میزان اعتبار توسعه زمین‌های تحت پوشش آبیاری نوین در اولویت وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.

آقایی عنوان کرد: 200 هزار هکتار از زمین های کشور تا پایان سال مالی جاری به آبیاری تحت فشار تجهیز خواهد شد.

وی بیان کرد: 20 میلیون تن محصولات کشاورزی در دولت تدبیر و امید افزایش یافته است که از این میزان 150 هزار تن در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی افزود: کشور ایران در دولت تدبیر و امید به خود کفایی گندم رسیده و صادرات آن نیز تا حدود زیادی افزایش یافته است.

آقایی گفت: این وزارتخانه در بخش تأمین ماشین آلات کشاورزی نیز به خودکفایی رسیده است.

وی اظهارکرد: مجلس شورای اسلامی در بخش کشاورزی همگام با دولت است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: به برکت نظام و خدمات دولت تدبیر و امید در سال جاری سه هزار و 500 هکتار از زمین های دشت امام زاده جعفر گچساران تحت آبیاری قطره ای قرار گرفته که از این میزان دوهزار و 200 هکتار آماده بهره برداری است.

آقایی اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت های خوبی در بخش کشاورزی است که باید از این پتانسیل برای اجرای طرح های بزرگ استفاده کرد.

وی عملکرد این استان در زمینه اجرای سیستم ها آبیاری تحت فشار و افزایش تولید محصولات کشاورزی را قابل قبول و محسوس دانست.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید