Iranian Agriculture News Agency

از ابتدای مهرماه تا هفته اول اسفند اعلام شد

بهبود وضعیت بارش‌ها در 14 استان

در پی بارش‌های مناسب بهمن و اسفندماه جاری در بیشتر استان‌های کشور، بارش‌ها در 14 استان بهبود یافته و 17 استان همچنان منفی است.

بهبود وضعیت بارش‌ها در 14 استان

در پی بارش‌های مناسب بهمن و اسفندماه جاری در بیشتر استان‌های کشور، بارش‌ها در 14 استان بهبود یافته و 17 استان همچنان منفی است .

به‌گزارش ایانا به نقل از پاون، بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای مهر تا 4 اسفند ماه جاری، میزان بارش‌های 14 استان کشور مثبت و 17 استان منفی است .

بر اساس این گزارش، میزان بارش‌های 17 استان کشور از جمله استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، البرز، ایلام، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان از ابتدای سال آبی تا 4 اسفند ماه جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته منفی ارزیابی شده است .

بر همین اساس،‌ میزان بارش‌های 14 استان کشور از جمله استان‌های اصفهان، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی و رضوی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، کرمان، هرمزگان و یزد از ابتدای سال آبی تا 4 اسفند ماه جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مثبت بوده است .

این گزارش حاکی از آن است که بیشترین میزان بارش‌ها مربوط به استان چهارمحال و بختیاری با 412 میلی‌متر و کمترین میزان بارش‌ها مربوط به استان یزد با 36.6 میلی‌متر بوده است .

بر این اساس،‌ بعد از چهار محال و بختیاری، استان‌های لرستان با 373.23 میلی‌متر و کهگیلویه و بویراحمد با 317.3 میلی‌متر مقام دوم و سوم پر بارش‌های کشور را از ابتدای سال آبی تا 4 اسفندماه جاری به خود اختصاص دادند .

همچنین پس از استان یزد، استان‌های سمنان با 62.9 میلی‌متر و خراسان جنوبی با 63.7 میلی‌متر رتبه دوم و سوم کم بارش‌های کشور را از تاریخ اول مهرماه تا 4 اسفند ماه جاری از آن خود کردند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید