Iranian Agriculture News Agency

کشاورزی مبتنی بر داده با هواپیماهای بدون سرنشین کشاورزی

روی آوردن شرکت بزرگ صنعتی CNH به ارائه برنامه سیستم پهپادهای کشاورزی/ کودپاشی یا سم‌پاشی پهپادهای کشاورزی به‌طور مستقیم با تراکتور بدون راننده در مزرعه؛ در آینده نه‌چندان دور

تولیدکننده ماشن‌آلات صنعتی CNH، در حال همکاری با DroneDeploy برای کار و تولید بسته‌های نرم‌افزاری برای هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) کشاورزی است.

روی آوردن شرکت بزرگ صنعتی CNH به ارائه برنامه سیستم پهپادهای کشاورزی/ کودپاشی یا سم‌پاشی پهپادهای کشاورزی به‌طور مستقیم با تراکتور بدون راننده در مزرعه؛ در آینده نه‌چندان دور

تولیدکننده ماشن‌آلات صنعتی CNH ، در حال همکاری با DroneDeploy برای کار و تولید بسته‌های نرم‌افزاری برای هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) کشاورزی است.

به گزارش ایانا از وب‌سایت zdnet ، تولیدکننده ماشین‌آلات صنعتی CNH در حال همکاری با DroneDeploy برای ارائه یک بسته نرم‌افزاری سیستم پهپاد در زمینه کشاورزی است. این تنها بسته نرم‌افزاری پهپادهای کشاورزی در بازار نیست، اما آنچه جالب است کار یک شرکت بزرگ مانند CNH روی ارائه نرم‌افزار پهپادها اینچنین جدی است.

پهپادهای کشاورزی طی این چندین سال وارد بازار شده‌اند، اما انتظار می‌رود این فناوری، به‌گونه‌ای جذاب شود تا کشاورزان بیشتری به استفاده از پهپادها روی بیاورند. این در حالی است که پیش از این، پهپادها، گران قیمت و نیاز به تخصص‌های خاصی داشتند.

هواپیماهای بدون سرنشین در دنیای امروز ارزان‌تر و دقیق‌تر ساخته می‌شوند. آنها می‌توانند خیلی بیشتر از گرفتن چند تا عکس هوایی، سودمند باشند. پهپادها به سرعت می‌توانند داده‌ها را جمع‌آوری کرده و در زمینه تصمیم‌گیری چگونگی مدیریت محصولات به کمک کشاورزان بیایند.

علاوه بر بهبود سخت‌افزار، نرم‌افزار هواپیماهای بدون سرنشین نیز بهبود یافته است، به‌طوری‌که چندین برنامه به‌طور خاص برای کشاورزی طراحی شده است. اداره هوانوردی فدرال امریکا به‌تازگی مقرراتی وضع کرده تا استفاده از پهپادهای تجاری برای افراد آسان‌تر باشد.

CNH یک نرم‌افزار هواپیماهای بدون سرنشین با نام DJI Phantom 4 Pro همراه با یک دوربین RGB و یک سال اشتراک نرم‌افزار نقشه برداری DroneDeploy برای برنامه‌ریزی پرواز و ضبط داده‌ها ارائه کرده است.

هواپیماهای بدون سرنشین در زمان واقعی تصاویر مزرعه را گرفته و توسط برنامه آنالیز شده و پس از ان مسائل مربوط به سلامت محصولات را شناسایی کند. به‌عنوان مثال، از جمله کارهای سیستم شناسایی انگل‌ها و قارچ، نظارت بر دام و شناسایی میزان تنش‌های محصول است. پرواز به شیوه خودکار انجام شده و داده‌ها، سریع به سایت ارسال می‌شود.

آیا این به معنای این است که دیگر دست کشاورزان کثیف نخواهد شد؟ این‌گونه نیست، اما می‌توان گفت، مقدار زمان قابل توجهی در مزرعه صرفه‌جویی می‌شود. روزی در آینده نه‌چندان دور خواهد رسید که پهپادهای کشاورزی می‌تواند به‌طور مستقیم با تراکتور بدون راننده CNH ارتباط برقرار کرده و به انجام کارهایی مانند کودپاشی مزرعه یا استفاده از آفت‌کش‌ها اقدام کند.

تراکتورها و همراه با پهپادها می‌توانند ساعت‌ها برای نظارت و نگهداری مزرعه کار کنند، در حالی که کشاورزان در یک دفتر نشسته و به تجزیه و تحلیل داده‌ها مشغول هستند. پهپادها می‌توانند پیرو یک برنامه زمان‌بندی، به‌صورت خودکار پرواز کنند.

این سناریو کشاورزی خودکار بخشی از دو روند کار داده محور و مشتری‌مداری فناوری است. این در حالی است اکنون ابزار با تکنولوژی بالا و وسایل نقلیه بدون راننده مانند تراکتور یا هواپیماهای بدون سرنشین (به‌گونه‌ای عرضه می‌شوند که هم ارزان‌تر و کار با آنها آسان‌تر شده است و انتظار می‌رود نسل بعدی کشاورزان به کارشناسان در تجزیه و تحلیل داده‌ها تبدیل شوند./


ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید