Iranian Agriculture News Agency

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفت‌وگو با ایانا خبر داد:

توزیع میوه قاچاق با نام و نشان ایرانی/ بازار بوی سیر چینی گرفت

توزیع انواع میوه قاچاق در روزهای اخیر افزایش یافته است و افرادی که دست به توزیع این نوع میوه‌ها می‌زنند، برای فرار از بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی، برخی از این میوه‌ها را در ظروف داخلی بسته‌بندی و با نام و نشان ایرانی در بازار عرضه می‌کنند.

توزیع میوه قاچاق با نام و نشان ایرانی/ بازار بوی سیر چینی گرفت

توزیع انواع میوه قاچاق در روزهای اخیر افزایش یافته است و افرادی که دست به توزیع این میوه‌ها می‌زنند، برای فرار از بازرسان سازمان تعزیرات، برخی از این میوه‌ها را در ظرف و با نام و نشان ایرانی عرضه می‌کنند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با بیان اینکه عوامل توزیع میوه قاچاق امسال دست به حربه جدیدی برای توزیع این میوه‌ها زده‌اند، گفت: در روزهای اخیر حجم میوه‌های قاچاق به‌طور چشمگیری افزایش یافته است و متخلفان برای فرار از دست بازرسان و جلوگیری از ضبط میوه‌های قاچاق، راه‌های گریز جدیدی را پیدا‌کرده‌اند؛ به این شکل که میوه‌های ممنوعه را در قالب میوه‌های داخلی بسته‌بندی و عرضه می‌کنند.

حسین مهاجران با تأکید بر لزوم پیگیری جدی‌تر و دقیق‌تر سازمان تعزیرات حکومتی در مبارزه با توزیع میوه قاچاق افزود: اگر این سازمان هوشیاری کافی را از خود نشان ندهد، شرایط برای توزیع محصولات داخلی در بازار شب عید سخت‌تر خواهد شد.

به گفته وی، هم‌اکنون پرتقال، سیب، زنجبیل، انگور، زردآلو، آووکادو، نارنگی و همچنین سیر چینی به مقدار قابل توجهی وارد بازار شده و عرضه می‌شوند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی درباره بازار پرتقال داخلی نیز بیان کرد: با کاهش کیفیت پرتقال‌های شمال، قمیت پرتقال جنوب افزایش یافت و به همین دلیل از سه تا چهار روز گذشته توزیع پرتقال‌های دولتی آغاز شده است، اما به‌دلیل حجم پایین توزیع، تأثیر چندانی بر تعادل بخشیدن قیمت‌ها در بازار نداشته است.

مهاجران با اشاره به نتایج منفی حضور میوه‌های قاچاق در بازار، ادامه داد: لازم است امسال توزیع میوه‌های شب عید زودتر از سال‌های پیش انجام شود.

وی درباره کیفیت پرتقال‌های عرضه‌شده داخلی، تأکید کرد: مردم انتظار سال‌های گذشته را نداشته باشند، اما برای حمایت از باغداران کشور، خرید میوه داخلی را در اولویت قرار دهند.

مهاجران در پایان قیمت پرتقال‌های دولتی شمال را یک‌هزار و 900 تومان و پرتقال جنوب را سه‌هزار و 800 تومان عنوان کرد./

G-951211-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید