Iranian Agriculture News Agency

در پیام رئیس مجلس به پارلمان بخش خصوصی در روز ملی آب عنوان شد:

بحران آب، چالش تلخ بر سر راه فرایند توسعه و عمران کشور

در دومین همایش بزرگداشت روز ملی آب که با حضور جمعی از فعالان اقتصادی و نمایندگان دستگاه‌های دولتی، توسط مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران برگزار شد، پیام رئیس مجلس شوری اسلامی قرائت شد.

بحران آب، چالش تلخ بر سر راه فرایند توسعه و عمران کشور

در دومین همایش بزرگداشت روز ملی آب که با حضور جمعی از فعالان اقتصادی و نمایندگان دستگاه‌های دولتی، توسط مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران برگزار شد، پیام رئیس مجلس شوری اسلامی قرائت شد.

به گزارش خبرنگار ایانا، متن پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به این شرح است:

لازم می‌دانم از همت و ابتکار عمل اتاق ایران برای پایه‌گذاری در برگزاری مراسم سالانه بزرگداشت روز ملی آب با شرکت مدیران، صاحب‌نظران، خبرگان، ذی نفعان صنوف مختلف، هنرمندان و اصحاب رسانه، تشکر و قدردانی نمایم.

بدون تردید برپایی و استمرار چنین رویدادهایی، می‌تواند ضمن معرفی چگونگی ابعاد مختلف مدیریت آب به جامعه از سوی پارلمان بخش خصوصی، با ایجاد هم‌افزایی فکری به حل‌وفصل چالش‌ها و مسائل و مشکلات ناشی از بحران آب در کشور کمک‌های مؤثر و فراوانی بنماید. بحران آب که امروزه آثار و تبعات مشهود و عینی آن در پهنه کشور شاهد و ناظر هستیم، واقعیت تلخ و غیرقابل کتمانی است که به‌عنوان یک چالش بر سر راه فرایند توسعه و عمران کشور قرارگرفته است.

خشک شدن تالاب‌ها و به هم خوردن اکوسیستم‌های آبی و طبیعی باارزش‌های بی‌بدیل اقتصادی، اجتماعی، زیست‌محیطی و گردشگری و به‌تبع آن بروز پدیده‌هایی نظیر هجوم ریز گردها و تهدید سلامت و محیط‌زیست هم‌وطنان، بروز منازعات و تعارضات اجتماعی در اقصی نقاط کشور بر سر تقسیم و تسهیم آب و به دنبال همه آن‌ها مسئله اشتغال، مهاجرت و حاشیه‌نشینی گسترده تنها بخشی از فرایند مذکور محسوب می‌شوند.

اگرچه می‌توان بخشی از وضعیتی را که با آن مواجه هستیم با موضوعاتی نظیر تحولات اقلیمی و طبیعی مربوط دانست، ولی باید اذعان نمود که بخش مهم واصلی آن ریشه در چگونگی نگاه به امر توسعه به‌طور اعم و مدیریت و تمشیت امور و منابع حیاتی آب کشورمان به‌طور اخص و دخالت بی‌رویه انسان در مصرف بیش از ظرفیت منابع آبی دارد.

برای ملت‌ها در طول تاریخ چنین اتفاقات طبیعی و یا خودساخته به وجود می‌آید. مهم آن است که جامعه باهمت بلند، همبستگی همگانی و اتخاذ روش‌های علمی و استفاده از تجارب داخلی و بین‌المللی، با تنظیم برنامه‌های مدبرانه و در زمان‌بندی مناسب، مجدانه در رفع آن‌ها اقدام نمایند. مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا در این برهه حساس و حیاتی با کوشش کنندگان در این حرکت عظیم و سرنوشت‌ساز تاریخی ملی، همکاری کامل را داشته باشد. بار دیگر از همه فعالان این حرکت ملی، اعم از دانشمندان، فرهیختگان و ذی‌مدخلان و ازجمله اتاق ایران که در راستای اجرای قانون فضای کسب‌وکار مجدانه در حل این معضل تاریخی کشور می‌کوشند تشکر و از خداوند منان توفیق همگان را خواستارم./

S-951211-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید