Iranian Agriculture News Agency

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی در گفت‌وگو با ایانا:

پارکینگ نمایشگاه نیروی هوایی، محل جدید بورس قارچ خوراکی شد

با بسته شدن محل بورس قارچ در میدان میوه و تره‌بار آزادی توسط شهرداری، بورس قارچ به‌طور موقت به پارکینگ نمایشگاه نیروی هوایی منتقل شد.

پارکینگ نمایشگاه نیروی هوایی، محل جدید بورس قارچ خوراکی شد

با بسته شدن محل بورس قارچ در میدان میوه و تره‌بار آزادی توسط شهرداری، بورس قارچ به‌طور موقت به پارکینگ نمایشگاه نیروی هوایی منتقل شد.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: محل جدید بورس با همت انجمن از نیروی هوایی ارتش به‌مدت یک ماه اجاره شده است و در صورت لزوم قرارداد اجاره آن تا یک سال قابل تمدید است.

علی صدیق‌پناه با اشاره به مشکلات به‌وجودآمده از تعطیلی بورس قارچ، افزود: بسته شدن بورس باعث پراکندگی در عرضه قارچ و نابسامانی در بازار این محصول شد و این اتفاق بر افزایش خسارت تولیدکنندگان تأثیرگذار بوده است.

وی تأکید کرد: راه‌اندازی بورس در محل جدید هزینه زیادی برای تولیدکنندگان در بر خواهد داشت، اما با توجه به مشکلات به‌وجودآمده و انباشت محصول در روزهای گذشته، چاره‌ای جز نقل مکان به جای جدید نیست.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی ادامه داد: با وجود اینکه محل جدید از شرایط و مساحت مناسبی برخوردار است، اما فاصله زیادی تا مرکز شهر دارد و این امر می‌تواند مشکلات جدیدی برای تولیدکنندگان و مشتریان ایجاد کند.

صدیق‌پناه در پاسخ به این پرسش که با این انتقال وضعیت مالکان غرفه‌های عرضه قارچ واقع در میدان میوه و تره‌بار چه خواهد شد، بیان کرد: با وجود اینکه مالکان این غرفه‌ها نمایندگان شرکت‌های بزرگ تولیدکننده قارچ هستند و اسناد حقوقی معتبر برای فعالیت خود دارند، اما هم‌اکنون در شرایط بلاتکلیفی به‌سر می‌برند و شهرداری پاسخی به آنها نداده است.

وی از ادامه پیگیری‌های این انجمن برای بازگشایی دوباره بورس قارچ در محل قبلی خبر داد و اظهار کرد: مذاکرات با شهرداری برای رفع نقاط اختلاف ادامه دارد و ما امیدواریم مسئولان شهرداری با درک بهتر شرایط کنونی تولیدکنندگان اجازه بازگشایی بورس قارچ را در محل قبلی بدهند.

بورس قارچ با هدف انسجام و هماهنگی در توزیع قارچ سال ۱۳۸۴ شکل گرفت تا با این انسجام بتواند دست واسطه‌ها را در این زنجیره کوتاه کند و قارچ با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسد، اما 20 روز پیش این بورس که در محل میدان میوه تره‌بار آزادی قرار داشت توسط شهرداری منطقه به دلیل ایجاد مزاحمت خودروهای حامل قارچ بدون اعلام قبلی بسته شد./

G-951211-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید